Önskelista

MAC
Viva Glam - Cyndi och Gaga
In Lilyland - Joie-De-Vivre
Riveting - Show Orchid
Liberty of London - Perennial High Style, Ever Hip och Birds & Berries

Make Up Store
Blush - Must Have, Fresh, Lush

L'oreal
Studio Secrets Smoothing Resurfacing Primer

Gamla bloggen

Den hittar ni här
tisdag 1 juni 2010

TÄVLING

Detta är en o-födelsedagstävling :D
De flesta har greppat att jag inte firar födelsedagar. Eller julaftnar, påsk och midsommar för den delen heller.
Idag för 24 år sedan föddes jag, och mitt i förlossningen somnade jag.
Barnmorskan lyssnade på mammas mage och konstaterade "Barnet har somnat!", allt stannade av och fick väl sedan fortsätta när jag kände det.

En händelse som jag i stort sett symboliserar mitt liv. Jag gör inte någonting jag inte vill, och jag kan somna ungefär var som helst.

Sedan kissade jag på mammas mage när hon skulle pussa på med när jag väl blivit framfödd. Det är inte en händelse som symboliserar mitt liv, jag låter ytterst sällan kroppsvätskor flöda när jag blir pussad.

Lägg märke till att handen på bilden har en ring på sig. WTF liksom, vem har ringar på sig på en förlossning (förutom mamman och ev. pappa)? Känns ju hyfsat ohygieniskt, men å andra sidan är bilden från 1978.

I alla fall!
Tävling!
Priset är en 50ml Osis+ Dust it, sprillans ny.
Jag gillar den, andra gillar den, din väns mormor gillar den.
Ett hårpuder som mattar ner håret, känns blött när man har det på händerna, trots puderformen och ger hårstråna en ruggad yta som gör att de bättre hakar fast i varandra och man kan skapa någon slags frisyr.

Vad jag vill att ni gör är att ni skriver i kommentarerna varför eller varför inte ni firar er eller andras födelsedagar.
Tävlingen stänger på söndag 6/6.
Lycka till!

8 kommentarer:

helena Hansson sa...

man firar födelsedagar för att det är ett bra tillfälle att få träffa släkt och vänner och käka god mat. Sen är det ju dumt att man inte träffar alla samtidigt utan att nån ska behöva fylla år :)

O-grattis på dig då!

Sara (whiskaskatten89@hotmail.com) sa...

Jag firar födelsedagar för att det är roligt! Tycker det är en mysig tradition, har fortfarande kvar samma känsla som när jag var barn. Gillar både att fira mig själv och fira andra. Umgås, fira, äta god mat och tårta... Sen älskar jag att köpa presenter till folk, tycker det är jättekul att gå och leta efter något som personen faktiskt skulle uppskatta. Och helt fel är det inte att få presenter heller ;)

Anneli sa...

Jag firar födelsedagar eftersom jag tycker att det är roligt att fira folk/händelser i allmänhet och jag tycker att födelsedagar i synnerhet är ett ypperligt tillfälle att visa sin uppskattning av någon lite extra och få personen ifråga att känna sig speciell.

Helena sa...

Varken jag eller min sambo firar våra födelsedagar. Han fyller den 31 januarí och jag fyller 7 februari. Vem vill/orkar samla vänner och släkt när dagsljuset är ungefär 30 minuter om dagen och i bästa fall har en nyans av Auzwitz-grått? Vem orkar baka en söt kaka när man egentligen vill ha en påse chips och en fleecefilt? Enda anledningen skulle i såna fall vara att eftervärmen från ugnen gör det varmt i köket... Vi är helt enkelt för trötta, deprimerade och fyller för mycket för att det ska vara kul. Istället visar vi varandra uppskattning i vardagen, en liten oväntad present. En blåbärspaj som minner om sommarens plockande uppe i västerbotten...

Sandra sa...

Grattis!! I efterskott:)

Anna G sa...

Jag firar födelsedagar, men mest för att det är lite tradition och småmysigt att få tårta en gång om året.
Sedan är det väl lite trevligt att få presenter och det är väldigt roligt att ge presenter så detta är min anledning :D

Ha det gött

Annika sa...

Hej hej solstrålen.
Vill inte kommentera något om födelsedagar. Jag älskar födelsedagar m.m.
Det jag vill fråga är varför du måste ha sån äcklig bild på fotvård framme. Jag ryser i hela kroppen. Hoppas allt är bra annars.
Puss Puss

Stiftis sa...

Lol, Annika-älskling :)
Sånt får fotvårdarna stå ut med varje dag, tycker man kan visa vanligt folk hur illa det kan gå. Då blir man mer varsam om fossingarna och man uppskattarfotvårdare mer :)

Skicka en kommentar

Tjoflöjt!
Lämna gärna en kommentar (jag svarar alla kommentarer här på bloggen)

Detta skall recenseras

  • MaxFactor Masterpiece mascara
  • Maybelline Define-A-Lash mascara
  • Maybelline Define-A-Lash volume mascara
  • Clinique High Impact Mascara
  • Maybelline The Falsies Mascara
  • E.L.F Liquid Eyeliner
  • E.L.F. Cream Eyeliner
  • Smashbox Cream Eyeliner
  • + ungefär 11parfymer

Taggar

120-palett (4) Amuse (1) Barielle (2) BB Couture (1) blå (3) Calvin Klein (1) Cambria (2) china glaze (5) Depend (3) Discworld (1) dusch (1) Ebay (1) Egna läppstift (10) Eleven (5) EOTD (8) Essie (1) eye liner (1) Eyeko (4) Foundation (4) Frank (1) fötter (1) Gaga (1) Glee (1) GloMinerals (1) Graffiti (1) guide (2) HM (5) Hot Topic (1) hudvård (2) hårfärg (2) Hårtång (1) höst (1) inspiration (1) Isadora (25) Kicks (1) Kissywear (4) kollektioner (4) konad (1) L´oreal (1) Lancôme (3) Lovie (2) Lumene (5) Lush (1) läppglans (1) Läppstift (4) Lördagsgodis (2) MAC (14) Make Up Store (12) Mary Kay (1) Mascara (7) Max Factor (2) Maybelline (15) nagellack (27) nagelvård (1) Nail Mail (11) Nars (1) neon (1) nerd (1) Nfu-oh (1) Ninja Minerals (2) nivea (2) Nouba (1) Nubar (2) nyhet (4) NYX (7) Nörd (2) opi (1) orange (1) Orly (5) paket (2) Parfym (10) peruk (1) poolside (1) primer (1) rabatt (1) RBL (1) rea (1) Recensioner (25) Remover (1) Rimmel (2) Rocky Horror (2) rosa (1) Shu Uemura (1) sjuksköterska (2) Smashbox (5) Sminkningar (36) smycken (1) sommar (1) St.Blackstick (1) Stiftis (12) Stiftprinsessan (8) swap (1) söndagsläsning (4) The Body Shop (6) theBalm (3) Tävling (3) undersköterska (1) Urban Decay (8) Vevay (1) video (1) Viva la Diva (10) Vubba (2) vård (2) Webshoppa (5) Zoya (1)
Pinga Frisim bloglovin PRET-ty.se
Startblogg.se Mode & design bloggar Blogglista.se BloggRegistret.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Bloggpunkten.se Shopping