Önskelista

MAC
Viva Glam - Cyndi och Gaga
In Lilyland - Joie-De-Vivre
Riveting - Show Orchid
Liberty of London - Perennial High Style, Ever Hip och Birds & Berries

Make Up Store
Blush - Must Have, Fresh, Lush

L'oreal
Studio Secrets Smoothing Resurfacing Primer

Gamla bloggen

Den hittar ni här
onsdag 23 juni 2010

Recension: Maybelline Dream Matte Mousse Foundation

Jag såg att någon hade sökt efter en recension av denna, och kanske inte fann vad h*n letade efter, så därför tänkte jag ta och sätta ihop en nu.









Först bjuder jag på ett före-, mitten- och efter-foton:
 Hej, dysterpick!
Warning, object may appear lighter than reality. Vet inte vad som hände, men jag ser blekare ut än vad jag är. Rodnaden på kinderna är kraftigare och jag är brunare i hyn på riktigt. Fast fräknarna kom fram . Coolt.
Blä helt enkelt, men jag skäms ändå inte för att valsa omkring på stan osminkad.

 Med den här foundationen tar jag alltid en liten klump och duttar ut i små reservoarer i ansiktet.
Sedan smetar jag noggrant ut dem med en svamp.
På bilden ser det ut som att krämen är flera nyanser ljusare än min ton, men så är inte fallet, jag tror bara att de reflekterar mer av blixten.

Oj, jag missade visst en massa under munnen, lol.
Nej, men visst ser ni den ljuvliga skillnaden? Pannan ser riktigt photoshoppad ut, näsan och kinderna likaså.
Och än en gång, jag är inte sådär ljushyad, detta är tom min sommar-foundation eftersom den är mörkare än min vinterhy.
Jag har inte använt någon concealer.

Märke: Maybelline
Typ: Mousse
Förpackning: Glasburk med plastlock
Pris: mellan 80-100:-
Applicering: svamp eller fingrar
Hållbarhet: Hela dagen, jag är tom fin i ansiktet dagen efter om jag råkat somna med smink.
Därför har jag den: För snart två år sen blev jag lockad av den nya formulan, mousse liksom, skitcoolt! Köpte mig en burk, men hann knappt använda den ett par månader innan min väska blev stulen och dito större delen av mitt smink. Eftersom jag tyckte den var så bra köpte jag på mig en till, dock mörkare eftersom den jag borde ha var slutsåld.
Omdöme: Fantastiskt täckning och håller underbart bra. Ett krav är bara att huden måste vara duktigt återfuktad när du applicerar, annars sätter sig moussen på fnasor i tex pannan eller kinderna och det är inte så snyggt, detta syns iof inte på långt håll, men står man nära så märks det tyligt. Den är lättarbetad men man får hellre vara snål än generös med denna, risken är att man tar lite lite för mycket och det blir kakigt.
Jag gillar den verkligen, och den är helt fantastisk!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Tjoflöjt!
Lämna gärna en kommentar (jag svarar alla kommentarer här på bloggen)

Detta skall recenseras

  • MaxFactor Masterpiece mascara
  • Maybelline Define-A-Lash mascara
  • Maybelline Define-A-Lash volume mascara
  • Clinique High Impact Mascara
  • Maybelline The Falsies Mascara
  • E.L.F Liquid Eyeliner
  • E.L.F. Cream Eyeliner
  • Smashbox Cream Eyeliner
  • + ungefär 11parfymer

Taggar

120-palett (4) Amuse (1) Barielle (2) BB Couture (1) blå (3) Calvin Klein (1) Cambria (2) china glaze (5) Depend (3) Discworld (1) dusch (1) Ebay (1) Egna läppstift (10) Eleven (5) EOTD (8) Essie (1) eye liner (1) Eyeko (4) Foundation (4) Frank (1) fötter (1) Gaga (1) Glee (1) GloMinerals (1) Graffiti (1) guide (2) HM (5) Hot Topic (1) hudvård (2) hårfärg (2) Hårtång (1) höst (1) inspiration (1) Isadora (25) Kicks (1) Kissywear (4) kollektioner (4) konad (1) L´oreal (1) Lancôme (3) Lovie (2) Lumene (5) Lush (1) läppglans (1) Läppstift (4) Lördagsgodis (2) MAC (14) Make Up Store (12) Mary Kay (1) Mascara (7) Max Factor (2) Maybelline (15) nagellack (27) nagelvård (1) Nail Mail (11) Nars (1) neon (1) nerd (1) Nfu-oh (1) Ninja Minerals (2) nivea (2) Nouba (1) Nubar (2) nyhet (4) NYX (7) Nörd (2) opi (1) orange (1) Orly (5) paket (2) Parfym (10) peruk (1) poolside (1) primer (1) rabatt (1) RBL (1) rea (1) Recensioner (25) Remover (1) Rimmel (2) Rocky Horror (2) rosa (1) Shu Uemura (1) sjuksköterska (2) Smashbox (5) Sminkningar (36) smycken (1) sommar (1) St.Blackstick (1) Stiftis (12) Stiftprinsessan (8) swap (1) söndagsläsning (4) The Body Shop (6) theBalm (3) Tävling (3) undersköterska (1) Urban Decay (8) Vevay (1) video (1) Viva la Diva (10) Vubba (2) vård (2) Webshoppa (5) Zoya (1)
Pinga Frisim bloglovin PRET-ty.se
Startblogg.se Mode & design bloggar Blogglista.se BloggRegistret.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Bloggpunkten.se Shopping