Önskelista

MAC
Viva Glam - Cyndi och Gaga
In Lilyland - Joie-De-Vivre
Riveting - Show Orchid
Liberty of London - Perennial High Style, Ever Hip och Birds & Berries

Make Up Store
Blush - Must Have, Fresh, Lush

L'oreal
Studio Secrets Smoothing Resurfacing Primer

Gamla bloggen

Den hittar ni här
söndag 13 juni 2010

Recension: Isadora - VibraLash Mascara

Det var verkligen jättelänge sedan jag köpte den här.

Det var när Avatar gick på bio, för jag och min man hade åkt upp till Umeå för att titta på Avatar i 3D, innan bion skulle jag träffa en online-kompis, Anna, som jag spelar med i World of Warcraft. Men innan vi skulle träffa henne sprang vi runt som ystra illrar i ett snömoddigt Ume centrum. Vi sov på soffor hemma hos makens lillebror. En fantastiskt inrökt lägenhet, en trea med 4 pers boende. Lillebrodern och hans flickvän i ett rum, en kompis i ett annat rum och ännu en kompis bodde i skrubben. Förutom att det luktade så otroligt mycket rök var det en trevlig resa.

I alla fall.
Isdora är ganska sent ute med att lansera en vibrerande mascara.
Lancome kom först med sin Ôscillation, sen kom Estee Lauder med en och Maybelline med Pulse Perfection.

Det är en halvvåt mascara.
På toppen av borsten sitter en knapp och den ska man trycka in för att borsten ska börja vibrera. Den har 4 lägen: avstängd, lite brrrr; medium brrrrrrrr, tryckluftsborren Göran med bilbatteri BRRRRRRRRRRR.
Ungefär så...
Borsten är av plast, rätt flexibel och har åtta rader av piggar.

Detta är mina fransar på läge 0, alltså avständ, oböjda fransar.
Under är en bild på hur mina omålade fransar ser ut
Visst ger mascaran bra med böj?

Läge 1, lite burr och surr
Läge 2, lagom burr och surr

Läge 3, tryckluftsborren Göran får mig att grina. Den vibrerar så kraftigt att den kittlar fransarna och ögat reagerar med tårar. Irriterande.





Och här kommer jämförande foton

Jag brukar för det mesta köra på läge 2, dels för att jag tycker det blir fint och dels för att läge 3 får ögonen att rinna.
På bilderna tycker jag att jag ser en skillnad mellan alla tre, att 1 ger långa fransar och okej med svärta och att 3 ger mer volym och bättre svärta, och 2 är ett mellanting.


Jag ger Isadoras VibraLash 4 puderdosor av 5.
Det är en bra mascara, den ger okej böj, längd och volym på fransarna. Men det är inte den allra bästa jag sett i hela mitt liv.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Tjoflöjt!
Lämna gärna en kommentar (jag svarar alla kommentarer här på bloggen)

Detta skall recenseras

  • MaxFactor Masterpiece mascara
  • Maybelline Define-A-Lash mascara
  • Maybelline Define-A-Lash volume mascara
  • Clinique High Impact Mascara
  • Maybelline The Falsies Mascara
  • E.L.F Liquid Eyeliner
  • E.L.F. Cream Eyeliner
  • Smashbox Cream Eyeliner
  • + ungefär 11parfymer

Taggar

120-palett (4) Amuse (1) Barielle (2) BB Couture (1) blå (3) Calvin Klein (1) Cambria (2) china glaze (5) Depend (3) Discworld (1) dusch (1) Ebay (1) Egna läppstift (10) Eleven (5) EOTD (8) Essie (1) eye liner (1) Eyeko (4) Foundation (4) Frank (1) fötter (1) Gaga (1) Glee (1) GloMinerals (1) Graffiti (1) guide (2) HM (5) Hot Topic (1) hudvård (2) hårfärg (2) Hårtång (1) höst (1) inspiration (1) Isadora (25) Kicks (1) Kissywear (4) kollektioner (4) konad (1) L´oreal (1) Lancôme (3) Lovie (2) Lumene (5) Lush (1) läppglans (1) Läppstift (4) Lördagsgodis (2) MAC (14) Make Up Store (12) Mary Kay (1) Mascara (7) Max Factor (2) Maybelline (15) nagellack (27) nagelvård (1) Nail Mail (11) Nars (1) neon (1) nerd (1) Nfu-oh (1) Ninja Minerals (2) nivea (2) Nouba (1) Nubar (2) nyhet (4) NYX (7) Nörd (2) opi (1) orange (1) Orly (5) paket (2) Parfym (10) peruk (1) poolside (1) primer (1) rabatt (1) RBL (1) rea (1) Recensioner (25) Remover (1) Rimmel (2) Rocky Horror (2) rosa (1) Shu Uemura (1) sjuksköterska (2) Smashbox (5) Sminkningar (36) smycken (1) sommar (1) St.Blackstick (1) Stiftis (12) Stiftprinsessan (8) swap (1) söndagsläsning (4) The Body Shop (6) theBalm (3) Tävling (3) undersköterska (1) Urban Decay (8) Vevay (1) video (1) Viva la Diva (10) Vubba (2) vård (2) Webshoppa (5) Zoya (1)
Pinga Frisim bloglovin PRET-ty.se
Startblogg.se Mode & design bloggar Blogglista.se BloggRegistret.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Bloggpunkten.se Shopping