Önskelista

MAC
Viva Glam - Cyndi och Gaga
In Lilyland - Joie-De-Vivre
Riveting - Show Orchid
Liberty of London - Perennial High Style, Ever Hip och Birds & Berries

Make Up Store
Blush - Must Have, Fresh, Lush

L'oreal
Studio Secrets Smoothing Resurfacing Primer

Gamla bloggen

Den hittar ni här
fredag 11 juni 2010

Recension: Aquoalina Pink Delicious


Inkyblot på deMarrion berättade häromveckan hur hon kände en underbar doft på spårvagnen och utan genans frågade doftkvinnan vad det var för någe.

Det var Pink Sugar.

Inkyblot frestade mig.
Jämarns.

Läs hennes blogg förresten. Jag brukar skratta tills jag väter mig.
Fast inte av just urin. Eller mens.
Mer som av tårar.
Eller saliv.
På tangentbordet.


Så jag trallade iväg (knattrade in i adressfältet) till eleven. se och hittade det här.
Eftersom det var en ny doft ville jag inte lägga på en massa pengar på en gång, utan nöjde mig med en liten rull-dutta och dusch-schellé (alltså typ en roll on, fast med parfym)

Jag tror att jag fastnat i ett träsk där jag hela tiden väljer samma sorts parfym.
Söta, jättetjejiga dofter som kan omvända vilken pedofil som helst till att bli attraherade av normala åldrar. Jobbigt.

Till början, när jag rullat på den och genast sniffar, känner jag alkoholig citrus med svag blomma i bakgrunden.
När alkoholen dunstat kommer en skarp blommighet fram som snabbt går mot sötma.
Efter en stund känner jag söt mysk, som luktar godis. Gud vad jag är sugen på godis…
Jag får inte direkt några bilder av denna doft, men den gör mig fruktansvärt godissugen

Toppnoter: Bergamott, siciliansk apelsin, fikonlöv
Hjärtnoter: Liljekonvalj, lakritsblomma, röda frukter
Basnoter: Vanilj, kola, trä, mysk
Märke: Aquoalina
Förpackning: ett transparant ros, avlångt rör med rull-kula i toppen, silvrig skruvkork. Duschgelén är forpackad i en vit tub med rosa klick-kork
Pris: 190:- för presentask på eleven.se. Parfymens lägsta pris på ebay är ca 85:- ($11,99), exklusive frakt, för 30ml.
Omdöme: Jag älskar den, men doften är inte ny för mig och ingen direkt AHA!-upplevelse. Har ni t ex. Britney Spears Fantasy, behöver ni inte direkt skaffa denna också. Jag tror verkligen att den inte bara är till för tonåringar, utan att även äldre (40+) kan använda den, beroende på deras personlighet naturligtvis

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Tjoflöjt!
Lämna gärna en kommentar (jag svarar alla kommentarer här på bloggen)

Detta skall recenseras

  • MaxFactor Masterpiece mascara
  • Maybelline Define-A-Lash mascara
  • Maybelline Define-A-Lash volume mascara
  • Clinique High Impact Mascara
  • Maybelline The Falsies Mascara
  • E.L.F Liquid Eyeliner
  • E.L.F. Cream Eyeliner
  • Smashbox Cream Eyeliner
  • + ungefär 11parfymer

Taggar

120-palett (4) Amuse (1) Barielle (2) BB Couture (1) blå (3) Calvin Klein (1) Cambria (2) china glaze (5) Depend (3) Discworld (1) dusch (1) Ebay (1) Egna läppstift (10) Eleven (5) EOTD (8) Essie (1) eye liner (1) Eyeko (4) Foundation (4) Frank (1) fötter (1) Gaga (1) Glee (1) GloMinerals (1) Graffiti (1) guide (2) HM (5) Hot Topic (1) hudvård (2) hårfärg (2) Hårtång (1) höst (1) inspiration (1) Isadora (25) Kicks (1) Kissywear (4) kollektioner (4) konad (1) L´oreal (1) Lancôme (3) Lovie (2) Lumene (5) Lush (1) läppglans (1) Läppstift (4) Lördagsgodis (2) MAC (14) Make Up Store (12) Mary Kay (1) Mascara (7) Max Factor (2) Maybelline (15) nagellack (27) nagelvård (1) Nail Mail (11) Nars (1) neon (1) nerd (1) Nfu-oh (1) Ninja Minerals (2) nivea (2) Nouba (1) Nubar (2) nyhet (4) NYX (7) Nörd (2) opi (1) orange (1) Orly (5) paket (2) Parfym (10) peruk (1) poolside (1) primer (1) rabatt (1) RBL (1) rea (1) Recensioner (25) Remover (1) Rimmel (2) Rocky Horror (2) rosa (1) Shu Uemura (1) sjuksköterska (2) Smashbox (5) Sminkningar (36) smycken (1) sommar (1) St.Blackstick (1) Stiftis (12) Stiftprinsessan (8) swap (1) söndagsläsning (4) The Body Shop (6) theBalm (3) Tävling (3) undersköterska (1) Urban Decay (8) Vevay (1) video (1) Viva la Diva (10) Vubba (2) vård (2) Webshoppa (5) Zoya (1)
Pinga Frisim bloglovin PRET-ty.se
Startblogg.se Mode & design bloggar Blogglista.se BloggRegistret.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Bloggpunkten.se Shopping