Önskelista

MAC
Viva Glam - Cyndi och Gaga
In Lilyland - Joie-De-Vivre
Riveting - Show Orchid
Liberty of London - Perennial High Style, Ever Hip och Birds & Berries

Make Up Store
Blush - Must Have, Fresh, Lush

L'oreal
Studio Secrets Smoothing Resurfacing Primer

Gamla bloggen

Den hittar ni här
måndag 21 juni 2010

Recension: Exclamation Dance

Här sitter jag på sjukhuset och gör absolut inget. Vi har så självständiga patienter idag. Jag har spritat en säng typ... så därför smyger jag in här och publicerar en recension!

En av mina absoluta favoritparfymer!

Till min stora irritation finns ingen beskrivning av den någonstans, än mindre finns den i butik.
När jag bodde i Härnösand fanns den på Lindex, och blev den första parfym jag köpt som kostat över 50:- (99 eller 199 tror jag att jag gav fö den).
Men här i Ö-vik, som är en dubbelt så stor stad finns inte ens en misstanke om att den kan finnas.
Detta irriterar mig djupt och gör mig ledsen, då jag bara har halva flaskan kvar.
Och det är ju en sådan fin liten flaska!

Det enda jag vet är att den doftar godis och söta blommor, lite frukt också, det är liksom självklart att den heter ”Dance”, för den kan nog få mig att ta ett extra danssteg när jag bär den.
Den första noten är alkoholblommig
Mellannoten tycker jag känns lite som de där karamellerna som var typ vita med färgade streck i sig och hade olika smaker, jag tänker på jordgubbar och grädde, kommer inte alls ihåg vad godiset heter… meh
 (Campino, hette det visst)

Basnoten tycker jag känns lite som mysk och möjligtvis ananas, men jag är inte säker.

Märke: Exclamation Dance av Coty
Föpackning: Rund och ganska platt glasflaska med ett Swirl-klistermärkte. Hatten än avlång och går från smal till bred högst upp. Ser ut som ett utropstecken.
Pris: Lägsta pris är 4,95£ på ForgetFlowers
Omdöme: Hade jag varit tvungen att bara ha en enda parfym i resten av mitt liv hade det blivit denna.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Tjoflöjt!
Lämna gärna en kommentar (jag svarar alla kommentarer här på bloggen)

Detta skall recenseras

  • MaxFactor Masterpiece mascara
  • Maybelline Define-A-Lash mascara
  • Maybelline Define-A-Lash volume mascara
  • Clinique High Impact Mascara
  • Maybelline The Falsies Mascara
  • E.L.F Liquid Eyeliner
  • E.L.F. Cream Eyeliner
  • Smashbox Cream Eyeliner
  • + ungefär 11parfymer

Taggar

120-palett (4) Amuse (1) Barielle (2) BB Couture (1) blå (3) Calvin Klein (1) Cambria (2) china glaze (5) Depend (3) Discworld (1) dusch (1) Ebay (1) Egna läppstift (10) Eleven (5) EOTD (8) Essie (1) eye liner (1) Eyeko (4) Foundation (4) Frank (1) fötter (1) Gaga (1) Glee (1) GloMinerals (1) Graffiti (1) guide (2) HM (5) Hot Topic (1) hudvård (2) hårfärg (2) Hårtång (1) höst (1) inspiration (1) Isadora (25) Kicks (1) Kissywear (4) kollektioner (4) konad (1) L´oreal (1) Lancôme (3) Lovie (2) Lumene (5) Lush (1) läppglans (1) Läppstift (4) Lördagsgodis (2) MAC (14) Make Up Store (12) Mary Kay (1) Mascara (7) Max Factor (2) Maybelline (15) nagellack (27) nagelvård (1) Nail Mail (11) Nars (1) neon (1) nerd (1) Nfu-oh (1) Ninja Minerals (2) nivea (2) Nouba (1) Nubar (2) nyhet (4) NYX (7) Nörd (2) opi (1) orange (1) Orly (5) paket (2) Parfym (10) peruk (1) poolside (1) primer (1) rabatt (1) RBL (1) rea (1) Recensioner (25) Remover (1) Rimmel (2) Rocky Horror (2) rosa (1) Shu Uemura (1) sjuksköterska (2) Smashbox (5) Sminkningar (36) smycken (1) sommar (1) St.Blackstick (1) Stiftis (12) Stiftprinsessan (8) swap (1) söndagsläsning (4) The Body Shop (6) theBalm (3) Tävling (3) undersköterska (1) Urban Decay (8) Vevay (1) video (1) Viva la Diva (10) Vubba (2) vård (2) Webshoppa (5) Zoya (1)
Pinga Frisim bloglovin PRET-ty.se
Startblogg.se Mode & design bloggar Blogglista.se BloggRegistret.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Bloggpunkten.se Shopping