Önskelista

MAC
Viva Glam - Cyndi och Gaga
In Lilyland - Joie-De-Vivre
Riveting - Show Orchid
Liberty of London - Perennial High Style, Ever Hip och Birds & Berries

Make Up Store
Blush - Must Have, Fresh, Lush

L'oreal
Studio Secrets Smoothing Resurfacing Primer

Gamla bloggen

Den hittar ni här
måndag 7 juni 2010

Recension: Stem Organics Gentle Cleansing Milk

Jag har hört en del fint om Stem Organics grejer hos andra bloggare.

Nyfiken som jag är hittade jag ett miniset hos Eleven.
Så det första jag tänkte recensera är rengöringsmjölken.
Gentle Cleansing Milk.










”En mild, veganvänlig rengöringsmjölk som passar alla hudtyper och som tar bort smuts, make-up och döda hudceller. Produkten är djuprengörande utan att torka ut och störa hudens pH-balans. Rengöringsmjölken har en mild citrusdoft och efter användning känns huden ren, mjuk och lugn.
Ekologisk jojoba rengör huden utan att göra den fet och oljig, ekologisk aloe är vårdande och ekologisk kamomill lugnar huden. Echinacea stimulerar och påskyndar hudens cellförnyelse. Alla produkter från Stem Organics innehåller granatäppleextrakt som är rikt på antioxidanter och kakadu plommon.”
Jag tycker att den känns på tok för mild, som att den inte rengör alls.
Ett pump ger en jätteliten klutt som känns på tok för liten för att räcka till hela ansiktet. Om den är djuprengörande vet jag inte vad jag ska uttala mig om, men det verkar ta bort smuts och mejk helt okej, det stora pluset är att huden inte stramar efteråt.

Jag gillade den, bortsett från att den lilla klutten inte direkt räckte.
Den duger och gör jobbet. Och luktar faktiskt riktigt gott.
Men jag gillar den inte så mycket att jag tänker köpa en fullstor flaska för en sådär 265:-

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Tjoflöjt!
Lämna gärna en kommentar (jag svarar alla kommentarer här på bloggen)

Detta skall recenseras

  • MaxFactor Masterpiece mascara
  • Maybelline Define-A-Lash mascara
  • Maybelline Define-A-Lash volume mascara
  • Clinique High Impact Mascara
  • Maybelline The Falsies Mascara
  • E.L.F Liquid Eyeliner
  • E.L.F. Cream Eyeliner
  • Smashbox Cream Eyeliner
  • + ungefär 11parfymer

Taggar

120-palett (4) Amuse (1) Barielle (2) BB Couture (1) blå (3) Calvin Klein (1) Cambria (2) china glaze (5) Depend (3) Discworld (1) dusch (1) Ebay (1) Egna läppstift (10) Eleven (5) EOTD (8) Essie (1) eye liner (1) Eyeko (4) Foundation (4) Frank (1) fötter (1) Gaga (1) Glee (1) GloMinerals (1) Graffiti (1) guide (2) HM (5) Hot Topic (1) hudvård (2) hårfärg (2) Hårtång (1) höst (1) inspiration (1) Isadora (25) Kicks (1) Kissywear (4) kollektioner (4) konad (1) L´oreal (1) Lancôme (3) Lovie (2) Lumene (5) Lush (1) läppglans (1) Läppstift (4) Lördagsgodis (2) MAC (14) Make Up Store (12) Mary Kay (1) Mascara (7) Max Factor (2) Maybelline (15) nagellack (27) nagelvård (1) Nail Mail (11) Nars (1) neon (1) nerd (1) Nfu-oh (1) Ninja Minerals (2) nivea (2) Nouba (1) Nubar (2) nyhet (4) NYX (7) Nörd (2) opi (1) orange (1) Orly (5) paket (2) Parfym (10) peruk (1) poolside (1) primer (1) rabatt (1) RBL (1) rea (1) Recensioner (25) Remover (1) Rimmel (2) Rocky Horror (2) rosa (1) Shu Uemura (1) sjuksköterska (2) Smashbox (5) Sminkningar (36) smycken (1) sommar (1) St.Blackstick (1) Stiftis (12) Stiftprinsessan (8) swap (1) söndagsläsning (4) The Body Shop (6) theBalm (3) Tävling (3) undersköterska (1) Urban Decay (8) Vevay (1) video (1) Viva la Diva (10) Vubba (2) vård (2) Webshoppa (5) Zoya (1)
Pinga Frisim bloglovin PRET-ty.se
Startblogg.se Mode & design bloggar Blogglista.se BloggRegistret.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Bloggpunkten.se Shopping