Önskelista

MAC
Viva Glam - Cyndi och Gaga
In Lilyland - Joie-De-Vivre
Riveting - Show Orchid
Liberty of London - Perennial High Style, Ever Hip och Birds & Berries

Make Up Store
Blush - Must Have, Fresh, Lush

L'oreal
Studio Secrets Smoothing Resurfacing Primer

Gamla bloggen

Den hittar ni här
söndag 6 juni 2010

Sommarkollektioner

Nu är det sommar, nu är det sol, när det koskit i hagen!
Yes, flytgödslet lades på åkrarna för ett par veckor sedan, solen skiner och det bor spindlar på balkongen. Nu är det dags att gräva fram de nya fina färgerna, eller de gamla som fortfarande fungerar lika bra.

Nagellacksmärket Essies sommarkollektion innehåller både grila och grönt och lite rosa. Titta bara på det underbara gräsgröna lacket "Pretty Edgy", så schnöggt!
Lacken går på $8/styck, nästan 70:-, lite häftigt för min smak precis just nu, så jag står över. Men man kunde ju önska...
















Runt juli-augusti kommer MAC's Dare to Wear, men om den kommer till Sverige vet jag inte, men jag hoppas, hoppas, hoppas. Jag är ingen MAC-junkie som vissta andra blogginnor, men vissa saker skriker KÖP-MIG-HELST-IGÅR!
Titta bara på de härliga glossen, de brukar gå på mellan $14-18 (115-150, men 165:- i svenska MAC-diskar), så de är dyra som tusan, men så tjusiga.

För att inte tala om ögonskuggorna! Det släpps 12 olika skuggor, men det är bara 5 som är Limited Edition, de flesta kommer från PRO-affärer (som vi inte har i Sverige, men Åhléns i Stockholm säljer de visst ändå). $14,50 (160:-)



Svenska märket Viva la Diva har släppt fina färger till sommaren,bland annat sjukt snygga blå Cupcake. Hela vårens och försommarens tema har varit pasteller. Inte mig emot alls :D
Naglarna går i samma fina pasteller.











Depend är också ett svenskt märke som släppt somriga lack. De har inget enhetligt tema i år, vilket är både lustigt och lite mer spännande.Lacken kostar 25:-


















Vi har rätt bra med svenska märken egentligen, för nu kommer vi till Isadoras sommarkollektion.
En 80-tals inspirerad linje med massor av starka pasteller.
Deras lack kostar 65:-, Kvartetten med skuggor 125:-, Läppstiften 105:-, Glosset 99:-, Eye Liner 49:- och Parfymen 149:-.


Åh, jag är så sugen på att shoppa, shoppa, shoppa alla fina färger!
Men nä... Pga extrem kontotorka måste jag vänta till slutet av juli innan jag kan göra något. Shoppa åt mig med, hörni! Så sitter jag här i mitt hörn av världen och försöker göra bäst jag kan med mina drygt 18000 andra nyanser (okej, inte så många direkt, men jag kan ju ljuga lite)...

5 kommentarer:

Mamma sa...

Åh har du gjort en makeover på bloggen...Snyggt :)

Emilie sa...

Sv: Jag tycker att det är sjukt att människor utan någon som helst kunskap om hundraser som dessa ens ska få yttra sig som de gör :S Alla har rätt till att öppna munnen och tala, men många av dem har så sjuka argument att jag blir spyfärdig... Jag känner också flera som har sk Kamphundar som är underbara! Det borde finnas fler människor som din mamma :)

Darling sa...

Gillar Essies Demure Vixen - lika snygg som den låter :)

Emma P sa...

Åh vad mycket vackra kollektioner du visade här *dreggel*...

Stiftis sa...

Ibland känns det som att man måste göra ett sammandrag, Emma :D

Skicka en kommentar

Tjoflöjt!
Lämna gärna en kommentar (jag svarar alla kommentarer här på bloggen)

Detta skall recenseras

  • MaxFactor Masterpiece mascara
  • Maybelline Define-A-Lash mascara
  • Maybelline Define-A-Lash volume mascara
  • Clinique High Impact Mascara
  • Maybelline The Falsies Mascara
  • E.L.F Liquid Eyeliner
  • E.L.F. Cream Eyeliner
  • Smashbox Cream Eyeliner
  • + ungefär 11parfymer

Taggar

120-palett (4) Amuse (1) Barielle (2) BB Couture (1) blå (3) Calvin Klein (1) Cambria (2) china glaze (5) Depend (3) Discworld (1) dusch (1) Ebay (1) Egna läppstift (10) Eleven (5) EOTD (8) Essie (1) eye liner (1) Eyeko (4) Foundation (4) Frank (1) fötter (1) Gaga (1) Glee (1) GloMinerals (1) Graffiti (1) guide (2) HM (5) Hot Topic (1) hudvård (2) hårfärg (2) Hårtång (1) höst (1) inspiration (1) Isadora (25) Kicks (1) Kissywear (4) kollektioner (4) konad (1) L´oreal (1) Lancôme (3) Lovie (2) Lumene (5) Lush (1) läppglans (1) Läppstift (4) Lördagsgodis (2) MAC (14) Make Up Store (12) Mary Kay (1) Mascara (7) Max Factor (2) Maybelline (15) nagellack (27) nagelvård (1) Nail Mail (11) Nars (1) neon (1) nerd (1) Nfu-oh (1) Ninja Minerals (2) nivea (2) Nouba (1) Nubar (2) nyhet (4) NYX (7) Nörd (2) opi (1) orange (1) Orly (5) paket (2) Parfym (10) peruk (1) poolside (1) primer (1) rabatt (1) RBL (1) rea (1) Recensioner (25) Remover (1) Rimmel (2) Rocky Horror (2) rosa (1) Shu Uemura (1) sjuksköterska (2) Smashbox (5) Sminkningar (36) smycken (1) sommar (1) St.Blackstick (1) Stiftis (12) Stiftprinsessan (8) swap (1) söndagsläsning (4) The Body Shop (6) theBalm (3) Tävling (3) undersköterska (1) Urban Decay (8) Vevay (1) video (1) Viva la Diva (10) Vubba (2) vård (2) Webshoppa (5) Zoya (1)
Pinga Frisim bloglovin PRET-ty.se
Startblogg.se Mode & design bloggar Blogglista.se BloggRegistret.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Bloggpunkten.se Shopping