Önskelista

MAC
Viva Glam - Cyndi och Gaga
In Lilyland - Joie-De-Vivre
Riveting - Show Orchid
Liberty of London - Perennial High Style, Ever Hip och Birds & Berries

Make Up Store
Blush - Must Have, Fresh, Lush

L'oreal
Studio Secrets Smoothing Resurfacing Primer

Gamla bloggen

Den hittar ni här
lördag 29 maj 2010

Förshrekligt grönt

See what I did there? Hehe...
Opi-shrek alltså. För ett par lördagar sedan satt jag och suktade på e-bay över detta, och hittade ett till ett överkomligt pris. Kan ha berott på att det var ett mini-lack som jag föll också...
Men sånt talar vi inte högt om, eller hur?

Opi har nån skum grej med sina minilack. Tydligen vägrar de stoiskt att skriva ut namnen på miniflarrorna, utan de har typ ett batch-nummer eller nåt på undersidan.
Jag har visserligen bara ett minilack från Opi, så det är inget problem, men tänk... tänk om jag hade skiiitmånga? Jobbigt livet hade varit då, årets näst största i-landsproblem (var så säker, det kommer ett no.1 I-landsproblem också, men inte riktigt än har jag på känn. HA! Det rimmade!)

Anyway.
Pix or it didn't happen.




Who the Shrek are you? är ett typiskt träsktrolligt lack. Hade jag någonsin fått se ett träsktroll hade jag utan tvekan föreställt mig att det var den här färgen. En slags skitig grön-gul-brun färg. Den täcker inte så bra, tre lagar behövde jag, men den höll å andra sidan väldigt bra. Det är ett krämlack utan skimmer och glitter, men det är en så rolig färg så den blir inte platt på naglarna.

I Örnsköldsvik hittar ni INTE Happily Ever After-kollektionen, knappt att jag ser någon ny kollektion alls här. Å andra sidan skulle jag ALDRIG över min döda fasters kropp köpa Opi här, eller i Sverige överhuvudtaget då lacken ligger på sjuka överpriser. 150 kronor per styck! Jag menar... Det får man en rätt lyxig restaurangmåltid för, eller 6st små Depend-lack...

Nej, mina fellow beautylings, e-bay is the way to gå när man vill ha ovanliga saker... Suck.

2 kommentarer:

Mamma sa...

Mäh! Det är ju grodgrönt :)

Stiftis sa...

Träskgrodegrönt menar du?

Skicka en kommentar

Tjoflöjt!
Lämna gärna en kommentar (jag svarar alla kommentarer här på bloggen)

Detta skall recenseras

  • MaxFactor Masterpiece mascara
  • Maybelline Define-A-Lash mascara
  • Maybelline Define-A-Lash volume mascara
  • Clinique High Impact Mascara
  • Maybelline The Falsies Mascara
  • E.L.F Liquid Eyeliner
  • E.L.F. Cream Eyeliner
  • Smashbox Cream Eyeliner
  • + ungefär 11parfymer

Taggar

120-palett (4) Amuse (1) Barielle (2) BB Couture (1) blå (3) Calvin Klein (1) Cambria (2) china glaze (5) Depend (3) Discworld (1) dusch (1) Ebay (1) Egna läppstift (10) Eleven (5) EOTD (8) Essie (1) eye liner (1) Eyeko (4) Foundation (4) Frank (1) fötter (1) Gaga (1) Glee (1) GloMinerals (1) Graffiti (1) guide (2) HM (5) Hot Topic (1) hudvård (2) hårfärg (2) Hårtång (1) höst (1) inspiration (1) Isadora (25) Kicks (1) Kissywear (4) kollektioner (4) konad (1) L´oreal (1) Lancôme (3) Lovie (2) Lumene (5) Lush (1) läppglans (1) Läppstift (4) Lördagsgodis (2) MAC (14) Make Up Store (12) Mary Kay (1) Mascara (7) Max Factor (2) Maybelline (15) nagellack (27) nagelvård (1) Nail Mail (11) Nars (1) neon (1) nerd (1) Nfu-oh (1) Ninja Minerals (2) nivea (2) Nouba (1) Nubar (2) nyhet (4) NYX (7) Nörd (2) opi (1) orange (1) Orly (5) paket (2) Parfym (10) peruk (1) poolside (1) primer (1) rabatt (1) RBL (1) rea (1) Recensioner (25) Remover (1) Rimmel (2) Rocky Horror (2) rosa (1) Shu Uemura (1) sjuksköterska (2) Smashbox (5) Sminkningar (36) smycken (1) sommar (1) St.Blackstick (1) Stiftis (12) Stiftprinsessan (8) swap (1) söndagsläsning (4) The Body Shop (6) theBalm (3) Tävling (3) undersköterska (1) Urban Decay (8) Vevay (1) video (1) Viva la Diva (10) Vubba (2) vård (2) Webshoppa (5) Zoya (1)
Pinga Frisim bloglovin PRET-ty.se
Startblogg.se Mode & design bloggar Blogglista.se BloggRegistret.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Bloggpunkten.se Shopping