Önskelista

MAC
Viva Glam - Cyndi och Gaga
In Lilyland - Joie-De-Vivre
Riveting - Show Orchid
Liberty of London - Perennial High Style, Ever Hip och Birds & Berries

Make Up Store
Blush - Must Have, Fresh, Lush

L'oreal
Studio Secrets Smoothing Resurfacing Primer

Gamla bloggen

Den hittar ni här
lördag 15 maj 2010

Cambria

Ni har redan sett henne, både här hos mig och hos SaintBella. Men nu ska hon banne mig få ett eget inlägg!

Jag älskar Cambria. Cambria är nog nästan ett av mina absoluta läppfärger.
Cambria förresten? Var kommer namnet ifrån, varför har jag döpt henne till detta?

Det finns lite olika saker som heter Cambria, bla ett typsnitt som jag använt här på bilderna (för att vara rolig), och det är en sorts orkidé (som jag älskar! Luktar så gott!).

För ett par år sedan när jag bara var inne på hårdrock, Slipknot och System of a Down...

Då for jag till Hultsfred och Sweden Rock Festival (båda, med ett par dagars mellanrum). På Hultsfred skulle Stone Sour, ett band jag inte kommer ihåg namnet på men gärna ville se och Coheed & Cambria spela. 2 av det 3 banden jag hade längtat så efter att se ställde in. Jag hade kunnat döda för att se Coheed & Cambria. Men jag fick i alla fall se Stone Sour (sjungarkillen och en av gitarristerna från Slipknot).

Såhär såg jag ut efter att ha sett Stone Sour. Fet och svettig med äckligt hår ->

I alla fall är Cambria döpt efter Coheen & Cambria, ett sydamerikanskt band vars koncept är en saga om Coheed och Cambria som är nåt slags övermänniskor, Coheed luras att tro att han och frun Cambria har fört ett virus till sina barn, och han får välja mellan att låta nån överhuvudgubbe för FBI eller nåt döda barnen eller göra det själv. Han väljer att göra det själv.

 <- Jag och Irre på Sweden Rock 2006. Jag låtsasrökte på den tiden. Nu röker jag bara passivt och under tysta protester. Detta var btw första dagen, jag satte mig på bussen från Härnösand mitt i natten, fullsminkad. På eftermiddagen var det inte mycket kvar och jag gjorde det värsta av vad som fanns kvar. Detta var innan jag började plocka ögonbrynen också som ni ser.





I alla fall! Nog med bilder från det svarta livet. Coheed & Cambria!
Det är en slags både mjuk och hård rock med underbart sköna melodier, historien finns som serietidningar och jag letar för tillfället land och rike runt efter dem i Sverige (e-bay!). Jag antar att det var det mjuka och hårda som inspirerade mig (varning, skitsnack-o-metern gick just sönder!). På forumet pret-ty sa jag att jag älskar Cambria så att jag får hjärtklappning. Kanske en överdrift, men jag älskar henne jättemycket och är mycket stolt.

Cambria är slags bärig vinröd färg som drar åt orange på något sätt. Hon är tjock och krämig och känns återfuktande.

1 kommentarer:

Din E sa...

WHOHOOOO! Sweden Rock i sommar med? Isf ses vi (:

Skicka en kommentar

Tjoflöjt!
Lämna gärna en kommentar (jag svarar alla kommentarer här på bloggen)

Detta skall recenseras

  • MaxFactor Masterpiece mascara
  • Maybelline Define-A-Lash mascara
  • Maybelline Define-A-Lash volume mascara
  • Clinique High Impact Mascara
  • Maybelline The Falsies Mascara
  • E.L.F Liquid Eyeliner
  • E.L.F. Cream Eyeliner
  • Smashbox Cream Eyeliner
  • + ungefär 11parfymer

Taggar

120-palett (4) Amuse (1) Barielle (2) BB Couture (1) blå (3) Calvin Klein (1) Cambria (2) china glaze (5) Depend (3) Discworld (1) dusch (1) Ebay (1) Egna läppstift (10) Eleven (5) EOTD (8) Essie (1) eye liner (1) Eyeko (4) Foundation (4) Frank (1) fötter (1) Gaga (1) Glee (1) GloMinerals (1) Graffiti (1) guide (2) HM (5) Hot Topic (1) hudvård (2) hårfärg (2) Hårtång (1) höst (1) inspiration (1) Isadora (25) Kicks (1) Kissywear (4) kollektioner (4) konad (1) L´oreal (1) Lancôme (3) Lovie (2) Lumene (5) Lush (1) läppglans (1) Läppstift (4) Lördagsgodis (2) MAC (14) Make Up Store (12) Mary Kay (1) Mascara (7) Max Factor (2) Maybelline (15) nagellack (27) nagelvård (1) Nail Mail (11) Nars (1) neon (1) nerd (1) Nfu-oh (1) Ninja Minerals (2) nivea (2) Nouba (1) Nubar (2) nyhet (4) NYX (7) Nörd (2) opi (1) orange (1) Orly (5) paket (2) Parfym (10) peruk (1) poolside (1) primer (1) rabatt (1) RBL (1) rea (1) Recensioner (25) Remover (1) Rimmel (2) Rocky Horror (2) rosa (1) Shu Uemura (1) sjuksköterska (2) Smashbox (5) Sminkningar (36) smycken (1) sommar (1) St.Blackstick (1) Stiftis (12) Stiftprinsessan (8) swap (1) söndagsläsning (4) The Body Shop (6) theBalm (3) Tävling (3) undersköterska (1) Urban Decay (8) Vevay (1) video (1) Viva la Diva (10) Vubba (2) vård (2) Webshoppa (5) Zoya (1)
Pinga Frisim bloglovin PRET-ty.se
Startblogg.se Mode & design bloggar Blogglista.se BloggRegistret.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Bloggpunkten.se Shopping