Önskelista

MAC
Viva Glam - Cyndi och Gaga
In Lilyland - Joie-De-Vivre
Riveting - Show Orchid
Liberty of London - Perennial High Style, Ever Hip och Birds & Berries

Make Up Store
Blush - Must Have, Fresh, Lush

L'oreal
Studio Secrets Smoothing Resurfacing Primer

Gamla bloggen

Den hittar ni här
tisdag 2 mars 2010

Våren? Hallå?

Vi har äntrat mars månad. Officiella första vårmånaden (mars-april-maj/juni-juli-augusti/september-oktober-november/december-januari-februai). Men var tog våren vägen egentligen?


Här i Örnsköldsvik snöar det.
Än.
Tror vi hade uppehåll i en eller två dagar efter typ en veckas snöande, men nu sätter det alltså igång igen.
Får väl vara tacksam över att det inte blåser kallt.

Jag sitter och googlar på spring makeup 2010 och längtar. Det jag gillar mest med våren är när bönderna börjar gödsla, då det luktar koskit över hela bygden. Mmm...





Isadoras vårkollektion, Nostalgia, gillar jag fruktansvärt mycket. Ända sedan MACs förra vårkollektion, Hello Kitty, med det tillhörande Peppermin Patti-lacket har alla haft ha-begär efter det perfekta mintgröna lacket (om ni säger, men hallå Stiftis, det var ju Chanel som var först med sitt Jade! Så säger jag, skit på er. Det var Patti jag såg först, så det är hon som gäller.)
I alla fall, ända sedan dess har en nagellackstillverkare efter annan släppt sin version av mintiga lack. Likaså Isadora alltså, "Vintage Mint", heter det. Och släpps med två andra pastelliga lack: "Bardot Pink" och "Pink Cadillac". De har också släppt en matchade duo-palett som heter "Cupcake Matte" som går i samma färger som lacken... Pastellig grön och rosa. Kvintetten "Creamy Nudes" går jag inte riktigt igång på, men läppgunket Cream Gloss Stylo gillar jag, och den kommer jag även att recensera någon gång. Troligen kommer jag köpa fler nyanser av dem också.

Jag har inte hört något viskas om Viva la Diva ska släppa en vårkollektion, men jag har mailat dem och ska rapportera så fort jag får svar. Märkligt vore det om de inte släppte någon, förra året släppte de överraskande Tropical Tempation.

Maybelline har inte heller något på gång inför våren.

Make Up Store har nyligen släppt sin 5ifties-kollektion.
Den är ingen jag får wow-känsla av, mer som meh. Bara för att pasteller är inne i år så behöver man inte koppla det till 50-talet. Men det är väl kul ändå, även om jag mest tycker att promobilderna är roliga.
Titta på den här t ex.
Den vänsta kvinnans vänstra axel ser helt knas ut, typ att axeln kryper uppför halsen mot käken.
Mittenkvinnans vänstra axel verkar ha ett utskott i mitten som sträcker sig över till högra kvinnans rygg.
Nej vet ni vad, MUS redigerare måste ha låtit sin femåring använda smudge-verktyget lite som han/hon ville medan pappa/mamma gick och hämtade kaffet... obs, klicka på bilden.

Här har vi en till konstig redigeringsmiss.
Spegelkvinnans vänstra hand ligger på bordet, högra handen på bröstet.
I spegelbilden däremot ser man att hon har vänstra armen lyft, det syns på hur axelleden ligger.
Från MUS är jag i alla fall sugen på rouget Mush Have, som är aprikosrosa (har faktiskt ett par blush från MUS på önskelistan nu...)

MAC har typ 18 olika kollektioner i vår, okej inte arton, men det känns som det.
Jag tänker INTE ta upp alla, bara de som intresserar mig (Purity har förresten en bra lista på vilka som släpps i Sverige i år)
"In Lilyland" är redan släppt och kom inte till Sverige, men från den vill jag satsa på cremeblushet Joie-De-Vivre
Ur "Riveting" (mars) kan jag tänka mig den rosa Show Orchid läppstiftet, jag och shockrosa liksom. Årets par.

"Give me Liberty of London". (april)
Åh Jesus, hjälp mig!
Förpackningar får mig att dregla som en medicinerad Sjögrens-syndrom patient (de har jättetorra slemhinnor, dvs att en medicinerad patient inte alls är torr i munnen...)

Jag gissar att nyanserna är Perennial High Style (gloss) och Ever Hip( läppstift), en av skuggorna, Birds & Berries känner jag att jag också vill ha (till vänster på bilden, kommer från användaren AudreyNicole på forumet specktra.net)

I mars kommer också årets Viva Glam-läppstift, denna gång signerad Cyndi Lauper och Lady Gaga. Jag älskar båda två, så jag MÅSTE ha båda läppstiften. Viva Glam är Mac's HIV och Aids-race, alla viva glam-läppisar de säljer går till Macs Aids-fond(pengar man köper dem med alltså). Här visar Bjooti hur snygg Cyndi är på läpparna. Längtar...
 


Diors vårkollektion heter "Lacy Beauty", ett namn som passar mig. Jag är en lat skönhet.
Hehe...
I alla fall släpper de ett alldeles bedårande rouge/highlighter
 

Chanels promobild för vårens make up "Les Impressions" känns väldigt 70-80tals såpa, typ Dallas eller nåt. Utan axelvaddar

Är det något du är sugen på från vårens kollektioner?

Det var allt från mig idag, hej svejs!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Tjoflöjt!
Lämna gärna en kommentar (jag svarar alla kommentarer här på bloggen)

Detta skall recenseras

  • MaxFactor Masterpiece mascara
  • Maybelline Define-A-Lash mascara
  • Maybelline Define-A-Lash volume mascara
  • Clinique High Impact Mascara
  • Maybelline The Falsies Mascara
  • E.L.F Liquid Eyeliner
  • E.L.F. Cream Eyeliner
  • Smashbox Cream Eyeliner
  • + ungefär 11parfymer

Taggar

120-palett (4) Amuse (1) Barielle (2) BB Couture (1) blå (3) Calvin Klein (1) Cambria (2) china glaze (5) Depend (3) Discworld (1) dusch (1) Ebay (1) Egna läppstift (10) Eleven (5) EOTD (8) Essie (1) eye liner (1) Eyeko (4) Foundation (4) Frank (1) fötter (1) Gaga (1) Glee (1) GloMinerals (1) Graffiti (1) guide (2) HM (5) Hot Topic (1) hudvård (2) hårfärg (2) Hårtång (1) höst (1) inspiration (1) Isadora (25) Kicks (1) Kissywear (4) kollektioner (4) konad (1) L´oreal (1) Lancôme (3) Lovie (2) Lumene (5) Lush (1) läppglans (1) Läppstift (4) Lördagsgodis (2) MAC (14) Make Up Store (12) Mary Kay (1) Mascara (7) Max Factor (2) Maybelline (15) nagellack (27) nagelvård (1) Nail Mail (11) Nars (1) neon (1) nerd (1) Nfu-oh (1) Ninja Minerals (2) nivea (2) Nouba (1) Nubar (2) nyhet (4) NYX (7) Nörd (2) opi (1) orange (1) Orly (5) paket (2) Parfym (10) peruk (1) poolside (1) primer (1) rabatt (1) RBL (1) rea (1) Recensioner (25) Remover (1) Rimmel (2) Rocky Horror (2) rosa (1) Shu Uemura (1) sjuksköterska (2) Smashbox (5) Sminkningar (36) smycken (1) sommar (1) St.Blackstick (1) Stiftis (12) Stiftprinsessan (8) swap (1) söndagsläsning (4) The Body Shop (6) theBalm (3) Tävling (3) undersköterska (1) Urban Decay (8) Vevay (1) video (1) Viva la Diva (10) Vubba (2) vård (2) Webshoppa (5) Zoya (1)
Pinga Frisim bloglovin PRET-ty.se
Startblogg.se Mode & design bloggar Blogglista.se BloggRegistret.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Bloggpunkten.se Shopping