Önskelista

MAC
Viva Glam - Cyndi och Gaga
In Lilyland - Joie-De-Vivre
Riveting - Show Orchid
Liberty of London - Perennial High Style, Ever Hip och Birds & Berries

Make Up Store
Blush - Must Have, Fresh, Lush

L'oreal
Studio Secrets Smoothing Resurfacing Primer

Gamla bloggen

Den hittar ni här
lördag 13 mars 2010

Tedags

Min hud har blivit jobbig, pormaskar som itne går bort och finnar åt alla håll.
Nu jäsiken börjar jag med vitamin b5 igen!
Och vitamin B5-pulvret löser sig ICKE i kallt vatten, så jag blandar det med te.

Därför använder jag Tea Rose idag på läpparna. Sådetså.
Ansikte:
Lumene Beauty Base "Matifying Primer"
Lumene Beauty Base "Blue Neutralizer"
Isadora 16hrs Active Moist Make-Up
Isadora Perfect Powder Rouge "Icy Rose"
Make Up Store Blush "Shimmer Dynasty"
Viva la Diva Blush "Oh my!"
theBalm "Sexy Mama"

Ögon:
Lumene Beauty Base "Eyeshadow Primer"
NYX Eyeshadow Base "White"
Ninja Minerals "Lavender Love"
Ninja Minerals "Gun Metal"
Maybelline "Define-A-Line"
Isadora "Eye & Brow, lift&define"
Viva la Diva "Mix & Match eyebrow colour 1. Dark"
H&M Eyebrow Fix

Läppar:
Urban Decay 24/7 Glide-on Lip Pencil "Naked"
NYX "Tea Rose"
Isadora Inliner Kajal "Blonde"
Nivea Volume Shine Glace "Candyfloss"

Poängen med läpparna idag var att jag i bakhuvudet hade en röst som sa "Making Faces" "3D lips" "Kevyn Aucin"
Så jag tänkte att jag kunde ju alltid försöka, så jag lade en kant runt munnen med UD's glide on penna, målade in Tea Rose i utrymmet på läpparna som var omålade, gnuggade Blonde-pennan mot en finger och duttade fingret mot underläppens mitt. Lade på ett hyfsat ofärgat gloss ovanpå den ljusa färgen (på läppen så klart). Avslutade med att rita Blonde precis i Amor-kurvan och under underläppens botten.
Om det blev så mycket 3D kan jag inte svara för, jag har ju redan fylliga och tredimensionella läppar (lol, vem har inte det liksom).
Vad tycker ni?

Efter att jag gjort detta och tagit bilder och så, då tog jag fram "Makin Faces"-boken av Kevyn Aucin och letade upp det han sade om 3D-läppar. Men Janet Jackson som modell.
Jag översätter:
"En tredimensionell mun (som Janet Jacksons) skapas genom att måla läpparnas linjer med en penna mörkare än läppfärgen. Först definieras läpplinjen med pennan och fyll lätt i resten av munnen. Sen fyller du hela munnen med en ljusare läppfärg (krämiga fungerar bäst), upp till kanten av den mörkare läpplinjen, men stanna bara en hårsmån från den. Sedan, ta ett gloss eller läppfärg i en ljusare nyans och applicera det i mitten av och inuti läppen (under och över). Till sist, bit av och återapplicera."

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tyvärr inte så lyckat, det enda som ser professionellt ut är läpparna. Resten är fel toner eller klumpigt.

Stiftis sa...

Inte så konstigt att det ser klumpigt ut, jag är värdelös på eyeliner.
Och toner bekymrar jag mig inte så mycket om, det är kul att bara leka loss.

Skicka en kommentar

Tjoflöjt!
Lämna gärna en kommentar (jag svarar alla kommentarer här på bloggen)

Detta skall recenseras

  • MaxFactor Masterpiece mascara
  • Maybelline Define-A-Lash mascara
  • Maybelline Define-A-Lash volume mascara
  • Clinique High Impact Mascara
  • Maybelline The Falsies Mascara
  • E.L.F Liquid Eyeliner
  • E.L.F. Cream Eyeliner
  • Smashbox Cream Eyeliner
  • + ungefär 11parfymer

Taggar

120-palett (4) Amuse (1) Barielle (2) BB Couture (1) blå (3) Calvin Klein (1) Cambria (2) china glaze (5) Depend (3) Discworld (1) dusch (1) Ebay (1) Egna läppstift (10) Eleven (5) EOTD (8) Essie (1) eye liner (1) Eyeko (4) Foundation (4) Frank (1) fötter (1) Gaga (1) Glee (1) GloMinerals (1) Graffiti (1) guide (2) HM (5) Hot Topic (1) hudvård (2) hårfärg (2) Hårtång (1) höst (1) inspiration (1) Isadora (25) Kicks (1) Kissywear (4) kollektioner (4) konad (1) L´oreal (1) Lancôme (3) Lovie (2) Lumene (5) Lush (1) läppglans (1) Läppstift (4) Lördagsgodis (2) MAC (14) Make Up Store (12) Mary Kay (1) Mascara (7) Max Factor (2) Maybelline (15) nagellack (27) nagelvård (1) Nail Mail (11) Nars (1) neon (1) nerd (1) Nfu-oh (1) Ninja Minerals (2) nivea (2) Nouba (1) Nubar (2) nyhet (4) NYX (7) Nörd (2) opi (1) orange (1) Orly (5) paket (2) Parfym (10) peruk (1) poolside (1) primer (1) rabatt (1) RBL (1) rea (1) Recensioner (25) Remover (1) Rimmel (2) Rocky Horror (2) rosa (1) Shu Uemura (1) sjuksköterska (2) Smashbox (5) Sminkningar (36) smycken (1) sommar (1) St.Blackstick (1) Stiftis (12) Stiftprinsessan (8) swap (1) söndagsläsning (4) The Body Shop (6) theBalm (3) Tävling (3) undersköterska (1) Urban Decay (8) Vevay (1) video (1) Viva la Diva (10) Vubba (2) vård (2) Webshoppa (5) Zoya (1)
Pinga Frisim bloglovin PRET-ty.se
Startblogg.se Mode & design bloggar Blogglista.se BloggRegistret.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Bloggpunkten.se Shopping