Önskelista

MAC
Viva Glam - Cyndi och Gaga
In Lilyland - Joie-De-Vivre
Riveting - Show Orchid
Liberty of London - Perennial High Style, Ever Hip och Birds & Berries

Make Up Store
Blush - Must Have, Fresh, Lush

L'oreal
Studio Secrets Smoothing Resurfacing Primer

Gamla bloggen

Den hittar ni här
lördag 27 mars 2010

Recension: Lumene Blue Neautralizer

Det här är min favoritconcealer. Nu ska ni få se något coolt.
































 Såhär såg min hy ut för ett par veckor sedan: småplitor galore, eksem/psoriasis under näsan och mellan ögonbrynen, konstiga plitor ögonlocken...
Stora porer på kinderna, mängder av pormaskar på näsan.

















Allmänt skabbig kondition faktiskt

Har dessutom en hel del synliga blodkärl på kinderna.

















Såhär ser concealern ut på mig. På tok för mörk och gul. Men det fixar jag genom att ha concealer först och foundation efter.

Det är faktiskt ganska irriterande att de bara har den här produkten i en enda färg, men jag antar att de har gjort det för att den ska fungera, i en annan färg hade den inte täckt blåa nyanser på samma sätt.

Här har jag kletat concealer under ögonen, på överläppen, lite i pannan, på kinderna och på näsan.

Ni ser ju att den fyller ut porerna riktigt bra (jag har också en primer under), men på det grymt torra området mellan ögonbrynen blir det inget bra resultat, jag tycker verkligen att concealern framhäver torra partier.



 Såhär fint täcker concealern med medeltäckande foundation

 Lol, jag VET att jag ser sur ut, men det var så ljust ute att det var svårt att titta rakt fram utan att ögonen ville tåras och stängas.

Nåja.
Lumenes Beauty Base Blue Neutralizer for dark under-eye circles.
Den är fast i burken, blir snabbt flytande när man kör runt med fingret i kakan och är lätt att sudda ut.
Den fungerar lika bra på brustna blodkärl (i huden alltså, inte blödande, för det vill du kanske ta en bit plåster), som på röda partier.
Kostar 120 spänn för 4 gram (förmodligen det dyraste kilopris jag någonsin betalat (30 000pix/kg), men jag tror att den är värd det.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hejhopp!
Ett litet "random" tips såhär bara från lilla jag som bara råkade surfa in på din sida just nyss: På Åhléns finns det concealer i runda små dosor med tre olika nyanser (ljus, mellan, mörk), så man kan blanda till precis den man behöver. För en blyg lite 50-lapp! Räcker rätt så bra oxå, även om mörkaste nyansen inte används särskilt ofta! Kanske nåt att prova på? :)

mvh / Sminkféen ^^

Anonym sa...

Til Sminkfeen:
Mange som har den med tre nyanser ender opp med å bruke opp alt av "blue neutralizer". Derfor er det fint at det finnes en med bare det også. Jeg kjøpte akkurat den med tre, og da jeg oppdaget hvor bra den fungerte (har lett lenge etter en bra corrector), så ble jeg glad da jeg oppdaget at den gikk å få tak i alene også.

Stiftis sa...

Vilket märke var det som hade treedlad concealer?
Att säga att det finns på Åhléns är lite som att gå in där och typ peka lite slött med förbundna ögon ;)

Anonym sa...

Haha, sant, glömde det! ;P Jag tror den hette Viva la Diva, om jag inte minns helt tokigt! :)

/ Sminkféen

Anonym sa...

Viva la Diva ;)

/Sminkféen

Skicka en kommentar

Tjoflöjt!
Lämna gärna en kommentar (jag svarar alla kommentarer här på bloggen)

Detta skall recenseras

  • MaxFactor Masterpiece mascara
  • Maybelline Define-A-Lash mascara
  • Maybelline Define-A-Lash volume mascara
  • Clinique High Impact Mascara
  • Maybelline The Falsies Mascara
  • E.L.F Liquid Eyeliner
  • E.L.F. Cream Eyeliner
  • Smashbox Cream Eyeliner
  • + ungefär 11parfymer

Taggar

120-palett (4) Amuse (1) Barielle (2) BB Couture (1) blå (3) Calvin Klein (1) Cambria (2) china glaze (5) Depend (3) Discworld (1) dusch (1) Ebay (1) Egna läppstift (10) Eleven (5) EOTD (8) Essie (1) eye liner (1) Eyeko (4) Foundation (4) Frank (1) fötter (1) Gaga (1) Glee (1) GloMinerals (1) Graffiti (1) guide (2) HM (5) Hot Topic (1) hudvård (2) hårfärg (2) Hårtång (1) höst (1) inspiration (1) Isadora (25) Kicks (1) Kissywear (4) kollektioner (4) konad (1) L´oreal (1) Lancôme (3) Lovie (2) Lumene (5) Lush (1) läppglans (1) Läppstift (4) Lördagsgodis (2) MAC (14) Make Up Store (12) Mary Kay (1) Mascara (7) Max Factor (2) Maybelline (15) nagellack (27) nagelvård (1) Nail Mail (11) Nars (1) neon (1) nerd (1) Nfu-oh (1) Ninja Minerals (2) nivea (2) Nouba (1) Nubar (2) nyhet (4) NYX (7) Nörd (2) opi (1) orange (1) Orly (5) paket (2) Parfym (10) peruk (1) poolside (1) primer (1) rabatt (1) RBL (1) rea (1) Recensioner (25) Remover (1) Rimmel (2) Rocky Horror (2) rosa (1) Shu Uemura (1) sjuksköterska (2) Smashbox (5) Sminkningar (36) smycken (1) sommar (1) St.Blackstick (1) Stiftis (12) Stiftprinsessan (8) swap (1) söndagsläsning (4) The Body Shop (6) theBalm (3) Tävling (3) undersköterska (1) Urban Decay (8) Vevay (1) video (1) Viva la Diva (10) Vubba (2) vård (2) Webshoppa (5) Zoya (1)
Pinga Frisim bloglovin PRET-ty.se
Startblogg.se Mode & design bloggar Blogglista.se BloggRegistret.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Bloggpunkten.se Shopping