Önskelista

MAC
Viva Glam - Cyndi och Gaga
In Lilyland - Joie-De-Vivre
Riveting - Show Orchid
Liberty of London - Perennial High Style, Ever Hip och Birds & Berries

Make Up Store
Blush - Must Have, Fresh, Lush

L'oreal
Studio Secrets Smoothing Resurfacing Primer

Gamla bloggen

Den hittar ni här
måndag 1 mars 2010

Isadora - 16Hrs Active Moist Make-Up

Det har tagit mig en sådär 2-3 år att komma fram till fakta.
Jag är en blekfis.
Under ett par år har jag levt under illusionen att jag är gul-brun-vit och absolut inte vitaste vit.
Jag vet, det är hemskt, men så är det.
Jag har foundations som passar färgen i ansiktet perfekt, men som inte alls matchar halsen. Eller resten av min oklädda kropp för den delen heller.
Jag har smetat på mig foundation, tyckt att det sett bra ut, men på bilder sett att den är mörkare/gulare än vad min hals är. Så jag måste köpa ny foundation.
Här är den senaste i samlingen, Isadoras nya.
I den ljusaste nyansen de har, men som ändå är en aning eller två för mörk för mig.

I alla fall.
Här är jag utan foundation
Det som sticker ut är näsan är en del av piercingsmycket, oroa er inte

Och här är jag med foundation, utan concealer

Ni ser ju att den verkligen täcker psoriasisen under näsan och mellan ögonbrynen rätt bra, eller hur?

Så vad säger jag om den här då?
Det är en flytande kräm, som luktar typiskt smink. Inte parfymerat, men typ... pulvrigt eller nåt.
Jag gillar konsistensen, den är tunn, men opak. Medium+ i täckning säger jag.
De djupaste groparna i hyn täcks inte riktigt, men om ingen sitter och stirrar dig i ansiktet på en sådär 15 centimeters avstånd gör det inget, du kommer att se ut som att du har persikohy ändå.
Hurra!

Jag applicerar den med en platt och tjock pensel i syntethår.
Den känns väldigt skön på huden, och går lika bra att kleta den i ansiktet med fingrarna, som en kräm, om man inte har tiden till att sitta och måla sig i ansiktet.
Den har 30 i SPF, jag gillar det. I år tänkte jag satsa på blekfis, istället för partiell Rhodos-donna som det annars brukar bli. Tillsammans med min vanliga ansiktskräm blir det en sådär 50-60 SPF, inte illa.
Den är ganska billig, under 150:-, vilket gör den till en vinnare i min bok.


Isadora själva säger :
"Maximal hållbarhet, komfort, fukt och skydd – från morgon till kväll!

En make-up som sitter extremt länge och har intensivt fuktighets givande och hudskyddande egenskaper. Huden blir mjukare och
får bättre lyster dag för dag. Håller huden jämn och sitter oförändrat perfekt timme efter timme.

Fin och lätt cremig kvalitet som är mycket lättapplicerad och enkel att tona ut.
Medium täckbarhet jämnar ut oregelbundenheter samt ger hyn en naturligt fräsch lyster. Lent och sammetsmjukt resultat. Sitter säkert utan att färga av. Perfekt make-up för den aktiva kvinnan med höga krav på hållbarhet, komfort och skydd.

•  Sitter extremt länge – upp till 16 timmar
•  Aktiva, hudvårdande ingredienser
•  Sammetslen effekt
•  Sitter säkert utan att färga av
•  Passar alla hudtyper
•  SPF 30

OPARFYMERAT & KLINISKT TESTAT
– för undvikande av allergiska reaktioner.
"

Ahaja, håller den i 16 timmar då? Ingen aning, orkar aldrig ha smink på mig så länge. Men den håller från att jag går till skolan ända till att jag ska börja kvällens raid (alltså från typ 9 på morgonen till 9 på kvällen). Framåt eftermiddagen kan jag se att jag kunde behöva lite puder i pannan, på kvällskvisten har den börjat vecka sig i skrattgroparna. Men den håller sig fin under dagen och den tid jag vistas bland andra människor.

Kostar 140 svenska kronor och finns i färgerna Opal Beige (ljusast), Fair Beige, Cream Beige, Honey Beige, Cashmere Beige och Sunny Beige (mörkast).
Kommer jag att köpa den igen? Javisst :D

Har du testat den? Bra eller anus?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Tjoflöjt!
Lämna gärna en kommentar (jag svarar alla kommentarer här på bloggen)

Detta skall recenseras

  • MaxFactor Masterpiece mascara
  • Maybelline Define-A-Lash mascara
  • Maybelline Define-A-Lash volume mascara
  • Clinique High Impact Mascara
  • Maybelline The Falsies Mascara
  • E.L.F Liquid Eyeliner
  • E.L.F. Cream Eyeliner
  • Smashbox Cream Eyeliner
  • + ungefär 11parfymer

Taggar

120-palett (4) Amuse (1) Barielle (2) BB Couture (1) blå (3) Calvin Klein (1) Cambria (2) china glaze (5) Depend (3) Discworld (1) dusch (1) Ebay (1) Egna läppstift (10) Eleven (5) EOTD (8) Essie (1) eye liner (1) Eyeko (4) Foundation (4) Frank (1) fötter (1) Gaga (1) Glee (1) GloMinerals (1) Graffiti (1) guide (2) HM (5) Hot Topic (1) hudvård (2) hårfärg (2) Hårtång (1) höst (1) inspiration (1) Isadora (25) Kicks (1) Kissywear (4) kollektioner (4) konad (1) L´oreal (1) Lancôme (3) Lovie (2) Lumene (5) Lush (1) läppglans (1) Läppstift (4) Lördagsgodis (2) MAC (14) Make Up Store (12) Mary Kay (1) Mascara (7) Max Factor (2) Maybelline (15) nagellack (27) nagelvård (1) Nail Mail (11) Nars (1) neon (1) nerd (1) Nfu-oh (1) Ninja Minerals (2) nivea (2) Nouba (1) Nubar (2) nyhet (4) NYX (7) Nörd (2) opi (1) orange (1) Orly (5) paket (2) Parfym (10) peruk (1) poolside (1) primer (1) rabatt (1) RBL (1) rea (1) Recensioner (25) Remover (1) Rimmel (2) Rocky Horror (2) rosa (1) Shu Uemura (1) sjuksköterska (2) Smashbox (5) Sminkningar (36) smycken (1) sommar (1) St.Blackstick (1) Stiftis (12) Stiftprinsessan (8) swap (1) söndagsläsning (4) The Body Shop (6) theBalm (3) Tävling (3) undersköterska (1) Urban Decay (8) Vevay (1) video (1) Viva la Diva (10) Vubba (2) vård (2) Webshoppa (5) Zoya (1)
Pinga Frisim bloglovin PRET-ty.se
Startblogg.se Mode & design bloggar Blogglista.se BloggRegistret.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Bloggpunkten.se Shopping