Önskelista

MAC
Viva Glam - Cyndi och Gaga
In Lilyland - Joie-De-Vivre
Riveting - Show Orchid
Liberty of London - Perennial High Style, Ever Hip och Birds & Berries

Make Up Store
Blush - Must Have, Fresh, Lush

L'oreal
Studio Secrets Smoothing Resurfacing Primer

Gamla bloggen

Den hittar ni här
söndag 8 augusti 2010

Recension: Britney Spears Curious

Jag tycker att flaskan är så grymt fin!

Den känns liksom gammaldags, designmässigt alltså.
Rent doftmässigt är den  tung och väldigt blommig… som att gå in ett överfyllt växthus en otroligt het dag när bevattningen pyser på som bäst.
Fuktig är också ett ord som hoppar på min tunga.

När jag läser beskrivningen ser jag vad det är som gör den så tung.
Magnolia, jasmin och sandelträ
Samtidigt som den är tung så är den ung och livlig, det är en skön kombination.
Folk som ofta får migrän skall varnas, den ger mig ofta huvudvärk!

Inför mitt inre öga ser jag parfymen passa perfekt på en ung, fyllig svart kvinna, med knallröda läppar och som sjunger ung soul. Fast inte på en rökig klubb, utan kanske på ett café på eftermiddagen.

Ja, ni ser ju, jag skriver ”ung” på ett flertal ställen.
Inte konstigt eftersom målgruppen är typ mellan 13-23. Fasen, jag måste göra slut på den innan juni, och sedan övergå till vuxna dofter.

Toppnoter: Louisiana Magnolia, Golden Anju päron, vattenlotus
Hjärtnoter: Early Morning Hyacint, Stjärnjasmin, Rosa Cyclamen
Basnoter: Vaniljingjuten Mysk, ”Blonde Wood” ,Sandelträ
Nej, jag vet verkligen inte var Blonde Wood är för nåt, men det finns tydligen i ett par parfymer. Skumt.

Märke: Britney Spears för Elizabeth Arden
Förpackning: Turkost glas, fasetterad, sprayas med den medföljande puffen
Pris: 199:- på ÖB (enligt pricerunner är butikspriset för 100ml 550:-)
Omdöme: det är inte den allra godaste parfymen som finns, men den är inte lika ansiktslös som många andra kändis-parfymer. Jag är glad att jag köpte den :)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Tjoflöjt!
Lämna gärna en kommentar (jag svarar alla kommentarer här på bloggen)

Detta skall recenseras

  • MaxFactor Masterpiece mascara
  • Maybelline Define-A-Lash mascara
  • Maybelline Define-A-Lash volume mascara
  • Clinique High Impact Mascara
  • Maybelline The Falsies Mascara
  • E.L.F Liquid Eyeliner
  • E.L.F. Cream Eyeliner
  • Smashbox Cream Eyeliner
  • + ungefär 11parfymer

Taggar

120-palett (4) Amuse (1) Barielle (2) BB Couture (1) blå (3) Calvin Klein (1) Cambria (2) china glaze (5) Depend (3) Discworld (1) dusch (1) Ebay (1) Egna läppstift (10) Eleven (5) EOTD (8) Essie (1) eye liner (1) Eyeko (4) Foundation (4) Frank (1) fötter (1) Gaga (1) Glee (1) GloMinerals (1) Graffiti (1) guide (2) HM (5) Hot Topic (1) hudvård (2) hårfärg (2) Hårtång (1) höst (1) inspiration (1) Isadora (25) Kicks (1) Kissywear (4) kollektioner (4) konad (1) L´oreal (1) Lancôme (3) Lovie (2) Lumene (5) Lush (1) läppglans (1) Läppstift (4) Lördagsgodis (2) MAC (14) Make Up Store (12) Mary Kay (1) Mascara (7) Max Factor (2) Maybelline (15) nagellack (27) nagelvård (1) Nail Mail (11) Nars (1) neon (1) nerd (1) Nfu-oh (1) Ninja Minerals (2) nivea (2) Nouba (1) Nubar (2) nyhet (4) NYX (7) Nörd (2) opi (1) orange (1) Orly (5) paket (2) Parfym (10) peruk (1) poolside (1) primer (1) rabatt (1) RBL (1) rea (1) Recensioner (25) Remover (1) Rimmel (2) Rocky Horror (2) rosa (1) Shu Uemura (1) sjuksköterska (2) Smashbox (5) Sminkningar (36) smycken (1) sommar (1) St.Blackstick (1) Stiftis (12) Stiftprinsessan (8) swap (1) söndagsläsning (4) The Body Shop (6) theBalm (3) Tävling (3) undersköterska (1) Urban Decay (8) Vevay (1) video (1) Viva la Diva (10) Vubba (2) vård (2) Webshoppa (5) Zoya (1)
Pinga Frisim bloglovin PRET-ty.se
Startblogg.se Mode & design bloggar Blogglista.se BloggRegistret.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Bloggpunkten.se Shopping