Önskelista

MAC
Viva Glam - Cyndi och Gaga
In Lilyland - Joie-De-Vivre
Riveting - Show Orchid
Liberty of London - Perennial High Style, Ever Hip och Birds & Berries

Make Up Store
Blush - Must Have, Fresh, Lush

L'oreal
Studio Secrets Smoothing Resurfacing Primer

Gamla bloggen

Den hittar ni här
fredag 27 augusti 2010

För graffitinaglar har vi ju inte sett nog av...

När Isadora släppte sina graffiti-top coats verkar det ha gått ett sus genom församlingen. Nej förlåt, hela landet menade jag.
Visst var jag lite intresserad, men den vanliga frustrationen av "Men åh, kommer de inte att släppa skiten på internet och webbhandel snart, jag blir tokig!" kände jag inte av.

Inte förrän jag själv masade mig ner på stan nån vecka efter att lacket lanserades.
Den största anledningen till att jag masade mig var för att dels är inte Örnsköldsviks skönhetsavdelningar direkt snabba med att ta in nyheter. Personalen på Cubus hade t ex inte ens hört talas om att det kunde finnas något liknande.
Och dels så brukar Ö-viks invånare inte heller själva vara direkt snabba med att plocka upp trender.

I alla fall, när jag väl var nere på stan så var ställen med Graffiti Nails i stort sett utplockade. Jag tog de som var kvar inne på Kicks innan jag drog vidare till H&M och tog resten. Men den svarta "Black Tag" gäckade mig.
Jag gick ledset vidare till Lindex, som jag förövrigt helst fortfarande bokjottar pga storleksrasism, men där fanns inget spår av kollektionen alls, men jag köpte ett Depend-lack för 12,50:-.
Vidare traskade jag som sagt till Cubus, och sedan ner till Åhléns. Där fanns alla färger utom det svarta.
Jag suckade och cyklade hem.

Nästa vecka återvände jag för samma raid, efter det gäckande svarta graffitilacket.
Jag gick bet.
Funderade lite på att be någon snäll människa langa till mig.

Igår var jag ner till Sundsvall och IKEA.
På Birsta City gick jag runt i alla sminkbutiker och letade min nya Heliga Graal. Inte ett spår. Men jag hittade nya WigWham-mascaran jag också sökt efter.
Till sist kom jag till Kicks på Birsta.
Där fanns ett helt gäng "Black Tag" som väntade på mig.
Jag köpte tre stycken.
Funderar på att sälja 2 på E-bay till ett högt pris.

Och nu har målat naglarna.
Fast inte med svart som man kunde ha trott efter denna långa text.

Nej, jag har på mig China Glaze "Raspberry Festival" som grund och graffitilacket "Yellow Crew".
Ser ni det jättefina glitter-skimret i den röda färgen? Det kallas glass-flecks.




3 kommentarer:

Evalotta sa...

Jag har varit på jakt efter det svarta,eftersom jag i det stora hela bara har svart på naglarna...tänkte det kunde vara coolt med neonrosa under eller nått:D
Men det fanns fasen inte ett enda svart kvar....blev så less så köpte mig det blåa istället,var också mycket snyggt:)
Härnösand är INTE en bra shoppingstad när man gillar smink har jag märkt...

Nailtastic sa...

Vilken fin kombo! Ser fruktigt ut. :-)

Stiftis sa...

Haha, Evalotta, det var så länge sedan jag bodde i Härnta att jag knappt kommer ihåg hur shoppingen var. Men jag förstår känslan :)

Tack Nailtastic :) Jag blev supernöjd ^^

Skicka en kommentar

Tjoflöjt!
Lämna gärna en kommentar (jag svarar alla kommentarer här på bloggen)

Detta skall recenseras

  • MaxFactor Masterpiece mascara
  • Maybelline Define-A-Lash mascara
  • Maybelline Define-A-Lash volume mascara
  • Clinique High Impact Mascara
  • Maybelline The Falsies Mascara
  • E.L.F Liquid Eyeliner
  • E.L.F. Cream Eyeliner
  • Smashbox Cream Eyeliner
  • + ungefär 11parfymer

Taggar

120-palett (4) Amuse (1) Barielle (2) BB Couture (1) blå (3) Calvin Klein (1) Cambria (2) china glaze (5) Depend (3) Discworld (1) dusch (1) Ebay (1) Egna läppstift (10) Eleven (5) EOTD (8) Essie (1) eye liner (1) Eyeko (4) Foundation (4) Frank (1) fötter (1) Gaga (1) Glee (1) GloMinerals (1) Graffiti (1) guide (2) HM (5) Hot Topic (1) hudvård (2) hårfärg (2) Hårtång (1) höst (1) inspiration (1) Isadora (25) Kicks (1) Kissywear (4) kollektioner (4) konad (1) L´oreal (1) Lancôme (3) Lovie (2) Lumene (5) Lush (1) läppglans (1) Läppstift (4) Lördagsgodis (2) MAC (14) Make Up Store (12) Mary Kay (1) Mascara (7) Max Factor (2) Maybelline (15) nagellack (27) nagelvård (1) Nail Mail (11) Nars (1) neon (1) nerd (1) Nfu-oh (1) Ninja Minerals (2) nivea (2) Nouba (1) Nubar (2) nyhet (4) NYX (7) Nörd (2) opi (1) orange (1) Orly (5) paket (2) Parfym (10) peruk (1) poolside (1) primer (1) rabatt (1) RBL (1) rea (1) Recensioner (25) Remover (1) Rimmel (2) Rocky Horror (2) rosa (1) Shu Uemura (1) sjuksköterska (2) Smashbox (5) Sminkningar (36) smycken (1) sommar (1) St.Blackstick (1) Stiftis (12) Stiftprinsessan (8) swap (1) söndagsläsning (4) The Body Shop (6) theBalm (3) Tävling (3) undersköterska (1) Urban Decay (8) Vevay (1) video (1) Viva la Diva (10) Vubba (2) vård (2) Webshoppa (5) Zoya (1)
Pinga Frisim bloglovin PRET-ty.se
Startblogg.se Mode & design bloggar Blogglista.se BloggRegistret.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Bloggpunkten.se Shopping