Önskelista

MAC
Viva Glam - Cyndi och Gaga
In Lilyland - Joie-De-Vivre
Riveting - Show Orchid
Liberty of London - Perennial High Style, Ever Hip och Birds & Berries

Make Up Store
Blush - Must Have, Fresh, Lush

L'oreal
Studio Secrets Smoothing Resurfacing Primer

Gamla bloggen

Den hittar ni här
tisdag 20 juli 2010

Recension: Maybelline Pure. Liquid Mineral Foundation

Jagade jag inte efter denna i hela Ö-vik minsann (skriver 2/3-09)?
Från Åhléns (som inte fattade nånting), till Lindex (som glodde undrande), till H&M (där jag inte ens iddes fråga) och slutligen till Kicks.
Har jag sagt att jag älskar Kicks?

Då jag inte ännu sett någon recension av den, så passar jag på. Den förra recensionen jag gjorde på Matte Mousse blev tydligen omtyckt, så här kommer en till.









Jag, nytvättad och sjukt schnygg.

Jag, igen, sminkad med bara foundationen, ingen concealer

Resultatet är jämnt och fint, gör mig vacker, går ut med hunden, skyddar från karies och bringar världsfred. På samma gång naturligtvis.


Märke: Maybelline
Typ: Flytande
Förpackning: Glasflaska med pump
Pris: 159:-
Applicering: svamp, fingertoppar eller borste
Hållbarhet: Riktigt bra!
Därför har jag den: Efter att jagat den i två veckor fanns den äntligen hemma, jag fick ett utskick om den från Maybelline, så jag blev naturligtvis nyfiken som en hummer. Jag har aldrig testat mineralsmink, så det var ju som dags.
Omdöme: Den är väldigt lätt, den märks verkligen inte av. Lätt att applicera (jag pumpar ut 1½ klick på handryggen och duttar svampen i klicken och applicerar) och sjunker väldigt snabbt och smidigt in i huden. Den har lätt för att övergå mellan käklinje och hals, vilket uppskattas. Jag vet inte hur den fungerar för torr hy, men jag hade lite småtorr hy när jag gjorde detta och jag ser inga fnasor eller torra partier som foudations har en benägehet att ta fram. Den luktar som Niveas solskyddskräm, en inte alltför obehaglig doft, den sitter inte i länge, utan övergår till en pudrig doft som man inte känner (om man inte har den på överläppen och rynkar upp den mot näsan som jag brukar göra). Den är inte toktäckande, jag skulle snarare säga medium i täckning, vilket är bra, då den inte lätt blir kakig. En ritkigt pangig liten skit :) Solskyddsfaktor 15 har den också, riktigt bra för sommarbruk, då man gärna vill ha lite lättare gunk i fejjan. Och jag vet inte vad ni tycker, men nog sjutton fick jag lite mer lyster i ansiktet? Skitnajs.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Tjoflöjt!
Lämna gärna en kommentar (jag svarar alla kommentarer här på bloggen)

Detta skall recenseras

  • MaxFactor Masterpiece mascara
  • Maybelline Define-A-Lash mascara
  • Maybelline Define-A-Lash volume mascara
  • Clinique High Impact Mascara
  • Maybelline The Falsies Mascara
  • E.L.F Liquid Eyeliner
  • E.L.F. Cream Eyeliner
  • Smashbox Cream Eyeliner
  • + ungefär 11parfymer

Taggar

120-palett (4) Amuse (1) Barielle (2) BB Couture (1) blå (3) Calvin Klein (1) Cambria (2) china glaze (5) Depend (3) Discworld (1) dusch (1) Ebay (1) Egna läppstift (10) Eleven (5) EOTD (8) Essie (1) eye liner (1) Eyeko (4) Foundation (4) Frank (1) fötter (1) Gaga (1) Glee (1) GloMinerals (1) Graffiti (1) guide (2) HM (5) Hot Topic (1) hudvård (2) hårfärg (2) Hårtång (1) höst (1) inspiration (1) Isadora (25) Kicks (1) Kissywear (4) kollektioner (4) konad (1) L´oreal (1) Lancôme (3) Lovie (2) Lumene (5) Lush (1) läppglans (1) Läppstift (4) Lördagsgodis (2) MAC (14) Make Up Store (12) Mary Kay (1) Mascara (7) Max Factor (2) Maybelline (15) nagellack (27) nagelvård (1) Nail Mail (11) Nars (1) neon (1) nerd (1) Nfu-oh (1) Ninja Minerals (2) nivea (2) Nouba (1) Nubar (2) nyhet (4) NYX (7) Nörd (2) opi (1) orange (1) Orly (5) paket (2) Parfym (10) peruk (1) poolside (1) primer (1) rabatt (1) RBL (1) rea (1) Recensioner (25) Remover (1) Rimmel (2) Rocky Horror (2) rosa (1) Shu Uemura (1) sjuksköterska (2) Smashbox (5) Sminkningar (36) smycken (1) sommar (1) St.Blackstick (1) Stiftis (12) Stiftprinsessan (8) swap (1) söndagsläsning (4) The Body Shop (6) theBalm (3) Tävling (3) undersköterska (1) Urban Decay (8) Vevay (1) video (1) Viva la Diva (10) Vubba (2) vård (2) Webshoppa (5) Zoya (1)
Pinga Frisim bloglovin PRET-ty.se
Startblogg.se Mode & design bloggar Blogglista.se BloggRegistret.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Bloggpunkten.se Shopping