Önskelista

MAC
Viva Glam - Cyndi och Gaga
In Lilyland - Joie-De-Vivre
Riveting - Show Orchid
Liberty of London - Perennial High Style, Ever Hip och Birds & Berries

Make Up Store
Blush - Must Have, Fresh, Lush

L'oreal
Studio Secrets Smoothing Resurfacing Primer

Gamla bloggen

Den hittar ni här
lördag 10 juli 2010

Recension: Lush Babyface Make-Up Remover


Mina damer!
Eventuella herre!
Visst har ni väl klampat in på Lush ibland?
Gått förbi?
Hört rykten?
I alla fall, Lush har en suverän rengöringskaka vid namn Babyface (obs, lush.se funkar inte bra i firefox)
Den luktar underbart av choklad, är väldig fet och smälter vid hudkontakt (om du har varma fingrar).
Här nedan presenterar jag i bilder hur jag använder den.

Innan kladdandet:

Min kaka har inga ansiktsdrag längre :(

Jag tar pek- och långringret och gnider runt på kakan för att få upp fett på fingertopparna, sedan gnuggar jag runt på ögonlocket, ögonbrynet, under ögat, tom försiktigt på vattenlinjen. Kladd kladd:
 Jag blöter tumme och pekfinger med varmt vatten och gnuggar fransarna för att lösa upp mascaran.
När sminket ser ordetnligt upplöst ut väter jag en bomullsrondell och torkar bort kladdet.
Resultat:

Jag måste också säga att jag inte är en människa med jättekänsliga ögon, men jag har linser.
Och jag tar bort mejken medan jag fortfarande har linserna i.
Grejen med att använda Babyface på vattenlinjen som linsbärare är att linsen blir suddig då fettet gärna sätter sig på den, MEN det är inte farligt, det svider inte (alla rengöringar jag haft har faktiskt svidit lite i ögonen bara jag använt den på undre locket) utan det känns bara fett och suddet försvinner efter nån minut.

Jag har dygnet-runt-linser förresten.

Men i alla fall, ni ser ju hur sjukt effektiv den är, den irriterar varken hud eller öga, den är inte uttorkande, den doftar ljuvligt och är mycket prisvärd!

69 spänn för en kaka som räcker väldigt länge. Köp gärna till en rund liten burk till den när du ändå är inne och shoppar om du inte har en sedan tidigare.

Toppbetyg!

Just det, den funkar fint på läppstift också.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Tjoflöjt!
Lämna gärna en kommentar (jag svarar alla kommentarer här på bloggen)

Detta skall recenseras

  • MaxFactor Masterpiece mascara
  • Maybelline Define-A-Lash mascara
  • Maybelline Define-A-Lash volume mascara
  • Clinique High Impact Mascara
  • Maybelline The Falsies Mascara
  • E.L.F Liquid Eyeliner
  • E.L.F. Cream Eyeliner
  • Smashbox Cream Eyeliner
  • + ungefär 11parfymer

Taggar

120-palett (4) Amuse (1) Barielle (2) BB Couture (1) blå (3) Calvin Klein (1) Cambria (2) china glaze (5) Depend (3) Discworld (1) dusch (1) Ebay (1) Egna läppstift (10) Eleven (5) EOTD (8) Essie (1) eye liner (1) Eyeko (4) Foundation (4) Frank (1) fötter (1) Gaga (1) Glee (1) GloMinerals (1) Graffiti (1) guide (2) HM (5) Hot Topic (1) hudvård (2) hårfärg (2) Hårtång (1) höst (1) inspiration (1) Isadora (25) Kicks (1) Kissywear (4) kollektioner (4) konad (1) L´oreal (1) Lancôme (3) Lovie (2) Lumene (5) Lush (1) läppglans (1) Läppstift (4) Lördagsgodis (2) MAC (14) Make Up Store (12) Mary Kay (1) Mascara (7) Max Factor (2) Maybelline (15) nagellack (27) nagelvård (1) Nail Mail (11) Nars (1) neon (1) nerd (1) Nfu-oh (1) Ninja Minerals (2) nivea (2) Nouba (1) Nubar (2) nyhet (4) NYX (7) Nörd (2) opi (1) orange (1) Orly (5) paket (2) Parfym (10) peruk (1) poolside (1) primer (1) rabatt (1) RBL (1) rea (1) Recensioner (25) Remover (1) Rimmel (2) Rocky Horror (2) rosa (1) Shu Uemura (1) sjuksköterska (2) Smashbox (5) Sminkningar (36) smycken (1) sommar (1) St.Blackstick (1) Stiftis (12) Stiftprinsessan (8) swap (1) söndagsläsning (4) The Body Shop (6) theBalm (3) Tävling (3) undersköterska (1) Urban Decay (8) Vevay (1) video (1) Viva la Diva (10) Vubba (2) vård (2) Webshoppa (5) Zoya (1)
Pinga Frisim bloglovin PRET-ty.se
Startblogg.se Mode & design bloggar Blogglista.se BloggRegistret.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Bloggpunkten.se Shopping