Önskelista

MAC
Viva Glam - Cyndi och Gaga
In Lilyland - Joie-De-Vivre
Riveting - Show Orchid
Liberty of London - Perennial High Style, Ever Hip och Birds & Berries

Make Up Store
Blush - Must Have, Fresh, Lush

L'oreal
Studio Secrets Smoothing Resurfacing Primer

Gamla bloggen

Den hittar ni här
tisdag 13 april 2010

TÄVLING: Döp Läppstiftet

Dags för en tävling, nu när jag verkligen lyckas få till en bra formula på mina läppstift :)
Så här snygga är de...
De är väldigt svarta och krämiga, med glitter. Burken påstår att det är holografiskt, men jag vet inte det jag. Men det är himla snyggt i alla fall.
För tillfället är de faktiskt lite för krämiga, tycker jag, men jag har i alla fall TVÅ stycken över, som för tillfället står i min kyl och gör ingen nytta.
Och det tycker jag inte att de förtjänar... De förtjänar ett kärleksfullt hem, kanske hos en glad goffare (goth), vad vet jag... Dessutom är de namnlösa, precis som Kenpachi Zaraki från Bleach, gud så otrevligt. Man finns i världen, men har inget namn :'(

För att vinna ett ex av det här svarta glittriga läppstiftet vill jag att ni gör följande:
1. Skriv en kommentar, lämna mailadress också.
2. I kommentaren skriver ni ett namnförslag.
3. Har ni en blogg får ni gärna namedroppa mig och min tävling.
Såhär ser mitt ex av det svarta läppstiftet ut, ingen jättesnygg form direkt, men här ser man verkligen att stiftet är väldigt svart

Annan bra info att veta om Stiftprinsessans läppstift:
1. Jag gör dem hemma i mitt kök, med latexhandskar som byts ut mellan varje moment, på ett underlägg som torkas av med ytdesinfektion efter varje användning.
2. Materialet jag använder diskas efter varje användning och ytdesinfeceras.
3. Ingredienserna är för det mesta vegetabiliskt (bivax kommer naturligtvis från bin, men de blir i alla fall inte dödade), röda eller rosa nyanser KAN innehålla karmin, men då kommer jag att skriva ut det.
4. Läppstiften blir för det mesta djurtestade, då jag umgås med pussiga hundar och katter som gillar att gnussa sig mot mitt läppstift. Men de verkar inte bli dåliga av det.
5. Jag torkar av hylsorna med teknisk sprit (isopropanol), men det kan finnas rester från handskarna ändå, typ damm, för de är pudrade (kommer att byta handskar snart).
6. Jag har katter. De är portförbjudna från köket medan jag håller på, men är du superallergisk kan det möjligtvis finnas lite kattpuder, eller vad det nu är man är allergisk mot, på hylsan.

Innehållsförteckning:
Ricinolja, Cetylstearylalkohol, Olivolja, Bivax, Sojaolja, Lauryl Laurate, Karnaubavax, Candellilavax, D&C Black, E-vitamin, Hallonarom, Sötflockel

10 kommentarer:

badbomben sa...

Tjohejs! Jag deltar, klart jag vill matcha min Batman-katt med ditt fina, svarta stift. Som tillfällig göteborgare föreslår jag GOTH N' BURG som namn till stiftet. Ska just linka till tävlingen, una momento...;)

Badbomben sa...

http://badbomben.blogspot.com/2010/04/badis-tavlar-om-ett-rockigt-lappstift.html Här!:)

Anneli sa...

Hej! Jag vill gärna delta! Har tyvärr ingen blogg att pimpa din fina blogg i, men jag hoppas det går bra ändå. ^^

Mitt namnförslag är Rainbows of Bondage.

Min mail: andiegirl at gmail dot com

Nicole sa...

Hej svejs.... haräntligen gjort en liten mini recension...sorry för att det dröjde så länge
kolla in på min blogg kram!

Nicole sa...

Ja det är ingen fara om du snor ett så länge du skriver de är mina läppar o länkar ;-) kram kram o tack igen för läppstiftet:D

aida.ghorban.ebrahimi@hotmail.com sa...

Tjoflöjt! Jag blev självklart sugen att vara med i tävlingen.

Mitt bidragsnamn är: the little black stick.

instead of the little back dress, "den lilla svarta" :)

this would ofcourse be my first choice of lipstick blackwear!

wish me luck!

Lithia Black sa...

Oh, coolt läppstift!
Jag föreslår Sister Sinister som namn på ditt läppstift.

/L

Bella sa...

Blackstick! Istället för Chapstick, bra va? Haha, jag är så fyndig :)

Elena sa...

Haha :)

Anonym sa...

Tjoho! Asgrymt stift. Jag vill tävla :)
Namnförslag är Black Bonanza eller Black sensation eller Sensation of night :)

Jag vill umgås med dig snaaaaart!

hottentottan_86@hotmail.com

Pusss/
Heleniz

Skicka en kommentar

Tjoflöjt!
Lämna gärna en kommentar (jag svarar alla kommentarer här på bloggen)

Detta skall recenseras

  • MaxFactor Masterpiece mascara
  • Maybelline Define-A-Lash mascara
  • Maybelline Define-A-Lash volume mascara
  • Clinique High Impact Mascara
  • Maybelline The Falsies Mascara
  • E.L.F Liquid Eyeliner
  • E.L.F. Cream Eyeliner
  • Smashbox Cream Eyeliner
  • + ungefär 11parfymer

Taggar

120-palett (4) Amuse (1) Barielle (2) BB Couture (1) blå (3) Calvin Klein (1) Cambria (2) china glaze (5) Depend (3) Discworld (1) dusch (1) Ebay (1) Egna läppstift (10) Eleven (5) EOTD (8) Essie (1) eye liner (1) Eyeko (4) Foundation (4) Frank (1) fötter (1) Gaga (1) Glee (1) GloMinerals (1) Graffiti (1) guide (2) HM (5) Hot Topic (1) hudvård (2) hårfärg (2) Hårtång (1) höst (1) inspiration (1) Isadora (25) Kicks (1) Kissywear (4) kollektioner (4) konad (1) L´oreal (1) Lancôme (3) Lovie (2) Lumene (5) Lush (1) läppglans (1) Läppstift (4) Lördagsgodis (2) MAC (14) Make Up Store (12) Mary Kay (1) Mascara (7) Max Factor (2) Maybelline (15) nagellack (27) nagelvård (1) Nail Mail (11) Nars (1) neon (1) nerd (1) Nfu-oh (1) Ninja Minerals (2) nivea (2) Nouba (1) Nubar (2) nyhet (4) NYX (7) Nörd (2) opi (1) orange (1) Orly (5) paket (2) Parfym (10) peruk (1) poolside (1) primer (1) rabatt (1) RBL (1) rea (1) Recensioner (25) Remover (1) Rimmel (2) Rocky Horror (2) rosa (1) Shu Uemura (1) sjuksköterska (2) Smashbox (5) Sminkningar (36) smycken (1) sommar (1) St.Blackstick (1) Stiftis (12) Stiftprinsessan (8) swap (1) söndagsläsning (4) The Body Shop (6) theBalm (3) Tävling (3) undersköterska (1) Urban Decay (8) Vevay (1) video (1) Viva la Diva (10) Vubba (2) vård (2) Webshoppa (5) Zoya (1)
Pinga Frisim bloglovin PRET-ty.se
Startblogg.se Mode & design bloggar Blogglista.se BloggRegistret.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Bloggpunkten.se Shopping