Önskelista

MAC
Viva Glam - Cyndi och Gaga
In Lilyland - Joie-De-Vivre
Riveting - Show Orchid
Liberty of London - Perennial High Style, Ever Hip och Birds & Berries

Make Up Store
Blush - Must Have, Fresh, Lush

L'oreal
Studio Secrets Smoothing Resurfacing Primer

Gamla bloggen

Den hittar ni här
lördag 17 april 2010

Frank N. Furter - Rocky Horror Picture Show

Don't judge a book by it's cov-aaaaah!

obs! Bildintensivt inlägg. Glöm inte att bilderna är klickbara.

Ni som har mig på Facebook har förmodligen inte missat mina lite lösryckta inlägg med sångtexter från Rocky Horror Picture Show. Jag har en nyväckt besatthet över filmen, och det hjälper ju INTE att Tim Curry kan ha varit den sexigaste människa jag någonsin sett i heeeela mitt liv.

I alla fall fram till ca år2000 då han på något sätt blev en blobb, och väldigt gammal. Så atteh... Hade jag en 30-årig Tim Curry i garderoben hade ju min make fått sova på balkongen. Väldigt ofta.

Grr, baby, very grr


I ansiktet har jag använt:
Lumene matte primer
Lumene Blue Neautralizer concealer
Make Up Store foundation - "Milk"
H&M beige blusher (konturer under kindben och tinningar)
H&M compact Powder "Deep Beige" (förstärkning av konturer på näsan för att få den "rak")
Vitt talkpulver för att få ordenligt vitt på kindben, näsa och haka


Ögon:
Lumene eye shadow primer
Mac gel liner "Blacktrack" (både som liner och som mörk bas på rörliga ögonlocket, också till "ögonbryn")
Två matta svara skuggor från en 120-färgers palett
Kajalpenna som inliner
Maybelline "Define-A-Lash"

Mun:
The Body Shop pen "Blackcurrant" (skulle ha varit mer utmärkt som liner, men det såg inte klokt ut på mig)
Maybelline "Passion Red"
NYX "Eros"











Sadness :'(


  
Bah, humbug!

4 kommentarer:

Cecilia sa...

Kul med insperation :)

Elena sa...

Inspiration is the shit

♥ Din E sa...

Hej tjejen! Fan, du verkar vara super! Har läst mycket bakåt i din blogg, och du är så himla... vad ska man säga, ärlig och skön! Superbra! Tittade på videon där du visar HMs makeup-remover och där verkar du så himla skön! :)

Elena sa...

Haha, E :D
Tack så himla mycket. Var jag tvungen att kolla din blogg? Ja.
Var jag tvungen att lägga den i favoriter? Ja.
Ska jag läsa läsa läsa hela kvällen. Typiskt troligt.

Skicka en kommentar

Tjoflöjt!
Lämna gärna en kommentar (jag svarar alla kommentarer här på bloggen)

Detta skall recenseras

  • MaxFactor Masterpiece mascara
  • Maybelline Define-A-Lash mascara
  • Maybelline Define-A-Lash volume mascara
  • Clinique High Impact Mascara
  • Maybelline The Falsies Mascara
  • E.L.F Liquid Eyeliner
  • E.L.F. Cream Eyeliner
  • Smashbox Cream Eyeliner
  • + ungefär 11parfymer

Taggar

120-palett (4) Amuse (1) Barielle (2) BB Couture (1) blå (3) Calvin Klein (1) Cambria (2) china glaze (5) Depend (3) Discworld (1) dusch (1) Ebay (1) Egna läppstift (10) Eleven (5) EOTD (8) Essie (1) eye liner (1) Eyeko (4) Foundation (4) Frank (1) fötter (1) Gaga (1) Glee (1) GloMinerals (1) Graffiti (1) guide (2) HM (5) Hot Topic (1) hudvård (2) hårfärg (2) Hårtång (1) höst (1) inspiration (1) Isadora (25) Kicks (1) Kissywear (4) kollektioner (4) konad (1) L´oreal (1) Lancôme (3) Lovie (2) Lumene (5) Lush (1) läppglans (1) Läppstift (4) Lördagsgodis (2) MAC (14) Make Up Store (12) Mary Kay (1) Mascara (7) Max Factor (2) Maybelline (15) nagellack (27) nagelvård (1) Nail Mail (11) Nars (1) neon (1) nerd (1) Nfu-oh (1) Ninja Minerals (2) nivea (2) Nouba (1) Nubar (2) nyhet (4) NYX (7) Nörd (2) opi (1) orange (1) Orly (5) paket (2) Parfym (10) peruk (1) poolside (1) primer (1) rabatt (1) RBL (1) rea (1) Recensioner (25) Remover (1) Rimmel (2) Rocky Horror (2) rosa (1) Shu Uemura (1) sjuksköterska (2) Smashbox (5) Sminkningar (36) smycken (1) sommar (1) St.Blackstick (1) Stiftis (12) Stiftprinsessan (8) swap (1) söndagsläsning (4) The Body Shop (6) theBalm (3) Tävling (3) undersköterska (1) Urban Decay (8) Vevay (1) video (1) Viva la Diva (10) Vubba (2) vård (2) Webshoppa (5) Zoya (1)
Pinga Frisim bloglovin PRET-ty.se
Startblogg.se Mode & design bloggar Blogglista.se BloggRegistret.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Bloggpunkten.se Shopping