Önskelista

MAC
Viva Glam - Cyndi och Gaga
In Lilyland - Joie-De-Vivre
Riveting - Show Orchid
Liberty of London - Perennial High Style, Ever Hip och Birds & Berries

Make Up Store
Blush - Must Have, Fresh, Lush

L'oreal
Studio Secrets Smoothing Resurfacing Primer

Gamla bloggen

Den hittar ni här
fredag 23 april 2010

I am ZIM! Hot topic

För ett par veckor sedan fick jag ett par lack från NailMail.
Karin hade kikat lite på Hot Topics lack och det sög i kaffetarmen, eller ja, nagellackstarmen... Det ville uppenbarligen många andra också eftersom det nästan blev en storm av folk som ville sambeställa.
Lång historia kort, jag fick coola lack.

Invader Zim.
Det är en tecknad serie vari Jhonen Vasquez designat karaktärerna. Jag älskar Jhonen. Han har tecknat klassikern JTHM (Johnny "Knee" The Homocidal Maniac), som är min bästa dassliteratur. Jhonen är polare med mannen bakom Lenore, the cute dead girl, Roman Dirge.
I alla fall så har Zim gått på Nickelodeon, men om den gått i Sverige vet jag icke.

Zim får med sig en robot som ska hjälpa honom när han ska ta över jorden. Det är Gir. Girs jordisa förklädnad är en neongrön hunddräkt.
Gir älskar ungefär allt och jag vill ha honom och krama honom och älska honom.


Såhär ser Girs nagellack ut. Jag squelade som en äkta fan girl och beställde det bums av Karin.

När jag fick det.
Blev jag glad?
Dansade jag runt?
Hade jag ångest över att behöva bryta den söta förpackningen?
Jag tror att ni kan gissa er till svaren på ovanstående frågor.

Lacket är väldigt neonigt.
Gul-grönt-gult.
Men tjockt, och det va någe knas med penseln, två av stråna satt ihop, så det blev till att ta fram saxen och hobbyfixa med lite medieval violence.
Glöm inte bort att ni kan klicka på nagelbilderna och få dem större.

2 kommentarer:

Stylefile.blogg.se sa...

Tillverkar du dina egna läppstift?!

Stiftis sa...

Ja, det gör jag :)

Skicka en kommentar

Tjoflöjt!
Lämna gärna en kommentar (jag svarar alla kommentarer här på bloggen)

Detta skall recenseras

  • MaxFactor Masterpiece mascara
  • Maybelline Define-A-Lash mascara
  • Maybelline Define-A-Lash volume mascara
  • Clinique High Impact Mascara
  • Maybelline The Falsies Mascara
  • E.L.F Liquid Eyeliner
  • E.L.F. Cream Eyeliner
  • Smashbox Cream Eyeliner
  • + ungefär 11parfymer

Taggar

120-palett (4) Amuse (1) Barielle (2) BB Couture (1) blå (3) Calvin Klein (1) Cambria (2) china glaze (5) Depend (3) Discworld (1) dusch (1) Ebay (1) Egna läppstift (10) Eleven (5) EOTD (8) Essie (1) eye liner (1) Eyeko (4) Foundation (4) Frank (1) fötter (1) Gaga (1) Glee (1) GloMinerals (1) Graffiti (1) guide (2) HM (5) Hot Topic (1) hudvård (2) hårfärg (2) Hårtång (1) höst (1) inspiration (1) Isadora (25) Kicks (1) Kissywear (4) kollektioner (4) konad (1) L´oreal (1) Lancôme (3) Lovie (2) Lumene (5) Lush (1) läppglans (1) Läppstift (4) Lördagsgodis (2) MAC (14) Make Up Store (12) Mary Kay (1) Mascara (7) Max Factor (2) Maybelline (15) nagellack (27) nagelvård (1) Nail Mail (11) Nars (1) neon (1) nerd (1) Nfu-oh (1) Ninja Minerals (2) nivea (2) Nouba (1) Nubar (2) nyhet (4) NYX (7) Nörd (2) opi (1) orange (1) Orly (5) paket (2) Parfym (10) peruk (1) poolside (1) primer (1) rabatt (1) RBL (1) rea (1) Recensioner (25) Remover (1) Rimmel (2) Rocky Horror (2) rosa (1) Shu Uemura (1) sjuksköterska (2) Smashbox (5) Sminkningar (36) smycken (1) sommar (1) St.Blackstick (1) Stiftis (12) Stiftprinsessan (8) swap (1) söndagsläsning (4) The Body Shop (6) theBalm (3) Tävling (3) undersköterska (1) Urban Decay (8) Vevay (1) video (1) Viva la Diva (10) Vubba (2) vård (2) Webshoppa (5) Zoya (1)
Pinga Frisim bloglovin PRET-ty.se
Startblogg.se Mode & design bloggar Blogglista.se BloggRegistret.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Bloggpunkten.se Shopping