Önskelista

MAC
Viva Glam - Cyndi och Gaga
In Lilyland - Joie-De-Vivre
Riveting - Show Orchid
Liberty of London - Perennial High Style, Ever Hip och Birds & Berries

Make Up Store
Blush - Must Have, Fresh, Lush

L'oreal
Studio Secrets Smoothing Resurfacing Primer

Gamla bloggen

Den hittar ni här
söndag 12 september 2010

Söndagsläsning vecka 36

Denna vecka har jag gjort nya fynd i bloggosfären som jag hemskt gärna vill dela med mig av :)

Vi börjar med Lillasyster Deluxe.
Hon har en blogg som är full av kitsch, nördreferenser, pyssel och smycken. Hon varvar också med läckra naglar, se här till exempel!

















Den andra är Becca Babycake.
En helt fricking awesome(!) gymnasietjej med smak för kitsch, my little ponies, rosa, rosa och en aning mer rosa. Hon pillar mycket med håret och gör coola saker med det, bla kammar hon upp det så att Amy Winehouse får skämmas. 
Sen kan vi börja prata om hennes sminkningar. Jag vet inte var jag ska börja. Det räcker kanske med färglatt och Inspiration Deluxe. Älskar henne, trots den lite jobbiga skrivstilen, men det kan jag stå ut med. Texten får mig att skratta i alla fall, fast inte åt henne på ett elakt sätt ;)


En annan blogg jag snubblat över är YanNails.
Hon gör väldigt söta och inspirerande manikyrer.













Så tar vi ännu en fräsching. Jag har älskat Finslipad i säkert två månader, men har FORTFARANDE inte delat med mig av denna brilljanta och ifrågasättade blogg.
Hon är en journalist och skriver mycket om innehåll i skönhetsprodukter. 
Har ni fortfarande illusioner om krämer för reversibla rynkor, hypoallergeniska produkter och har dreglat över Creme de la Mer sedan ni var 13 år gamla så kommer dessa att gå i kras.















Sminkan har visat upp hela Vintage Vixen-kollektionen från China Glaze.

Emelie på P'ssion visade upp en ny kul grej från The Body Shop.
Helt ärligt är idén inte ny, att ha pulvret i locket.
Det finns penicillinsorter som har denna konstruktion, man trycker på locket så åker pulvret ner i vätskan och så får man skaka ordentligt så att det löser sig. 
Skillnaden är väl att penicillin tar död på saker, och denna sort måste administreras inom 20 minuter.
Body Shops är lite vänligare då den ska vårda huden och håller i typ 10 dagar :)




















All Laquered Up visade Chanels nyaste lack, Les Khakis. Tycker faktiskt att de är ganska fula.

Karin på Vacker och Underbar skriver om Sorg. Ett viktigt ämne då många inte vet hur man hantera en vän som har sorg efter dödsfall eller liknande. Våga närma er är allt jag säger, våga ställa frågor men var beredd på att bara kramas och inte prata alls.

Bella på SaintBella Bueaty visar H&M-lack. Men hon visar inte ett visst lack, så jag skrattar rått när jag nån gång kommer att publicera detta bortglömda lack. Nej då, jag tävlar inte, jag lovar.Och jag kommer inte skratta heller. Fy mig.

Har ni några favoriter att dela med er av?


post signature


5 kommentarer:

Lillasyster sa...

Å vad jag tycker om dig ^^ En så fin länk, på min födelsedag och allt ^^ Puss på nosen!

josephin sa...

jag har båda där, passar mig bra ;)

Karin sa...

Tack så mycket! Min länk var ju inte sminkig direkt, så tack för att du tog med den!
kram!

Stiftis sa...

Oh, vilken tur du hade Lillasyster, som hade födelsedag precis på söndag :)

Ingen orsak, Karin, det var ett viktigt inlägg, och vi är alla människor, oavsett hur sminknördiga vi är :)

Rebecca sa...

Åh vad kul att jag fick vara med! PUSS!

Skicka en kommentar

Tjoflöjt!
Lämna gärna en kommentar (jag svarar alla kommentarer här på bloggen)

Detta skall recenseras

  • MaxFactor Masterpiece mascara
  • Maybelline Define-A-Lash mascara
  • Maybelline Define-A-Lash volume mascara
  • Clinique High Impact Mascara
  • Maybelline The Falsies Mascara
  • E.L.F Liquid Eyeliner
  • E.L.F. Cream Eyeliner
  • Smashbox Cream Eyeliner
  • + ungefär 11parfymer

Taggar

120-palett (4) Amuse (1) Barielle (2) BB Couture (1) blå (3) Calvin Klein (1) Cambria (2) china glaze (5) Depend (3) Discworld (1) dusch (1) Ebay (1) Egna läppstift (10) Eleven (5) EOTD (8) Essie (1) eye liner (1) Eyeko (4) Foundation (4) Frank (1) fötter (1) Gaga (1) Glee (1) GloMinerals (1) Graffiti (1) guide (2) HM (5) Hot Topic (1) hudvård (2) hårfärg (2) Hårtång (1) höst (1) inspiration (1) Isadora (25) Kicks (1) Kissywear (4) kollektioner (4) konad (1) L´oreal (1) Lancôme (3) Lovie (2) Lumene (5) Lush (1) läppglans (1) Läppstift (4) Lördagsgodis (2) MAC (14) Make Up Store (12) Mary Kay (1) Mascara (7) Max Factor (2) Maybelline (15) nagellack (27) nagelvård (1) Nail Mail (11) Nars (1) neon (1) nerd (1) Nfu-oh (1) Ninja Minerals (2) nivea (2) Nouba (1) Nubar (2) nyhet (4) NYX (7) Nörd (2) opi (1) orange (1) Orly (5) paket (2) Parfym (10) peruk (1) poolside (1) primer (1) rabatt (1) RBL (1) rea (1) Recensioner (25) Remover (1) Rimmel (2) Rocky Horror (2) rosa (1) Shu Uemura (1) sjuksköterska (2) Smashbox (5) Sminkningar (36) smycken (1) sommar (1) St.Blackstick (1) Stiftis (12) Stiftprinsessan (8) swap (1) söndagsläsning (4) The Body Shop (6) theBalm (3) Tävling (3) undersköterska (1) Urban Decay (8) Vevay (1) video (1) Viva la Diva (10) Vubba (2) vård (2) Webshoppa (5) Zoya (1)
Pinga Frisim bloglovin PRET-ty.se
Startblogg.se Mode & design bloggar Blogglista.se BloggRegistret.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Bloggpunkten.se Shopping