Önskelista

MAC
Viva Glam - Cyndi och Gaga
In Lilyland - Joie-De-Vivre
Riveting - Show Orchid
Liberty of London - Perennial High Style, Ever Hip och Birds & Berries

Make Up Store
Blush - Must Have, Fresh, Lush

L'oreal
Studio Secrets Smoothing Resurfacing Primer

Gamla bloggen

Den hittar ni här
torsdag 9 september 2010

Recension: Calvin Klein Secret Obsession

Först av allt var det reklamen som äcklade mig, en naken sk. ”kändis” ligger och stönar, allt är i svartvitt.
Tjusigt. Not.

Och första gången jag luktade på den tänkte jag ”karl” och ställde den på hyllan.

Men nu har jag minsann luktat och luktat och funderat och här är de ord som jag tänker på i parfymens stadier:
1. Kryddigt och manligt. Som att gå in på indiska en het solig dag, alla starka dofter väller upp och slår en på pungen.
2. Tung blommighet, kryddan sitter kvar men mildras då blommighetens tyngd tar över.
3. Orienten. Jag ser typ Jasmin framför mig. Kryddigheten består. Sensualitet.

Jag tänker mig målgruppen som 28+ på vita kvinnor, medan en något lägre ålder på mörkare, kanske 22+.

När jag tänker på utmärkta bärare för denna tänker jag Indier, nordafrikaner och mellanöstern dvs: Afghanistan, Iran, Irak, Armenien och Turkiet.
De egentliga noterna:
Toppnoter: Plommon, ros och mace (skapas från muskotens skal)
Hjärtnoter: Jasmin, apelsinblomma och natthyacint
Basnoter: Bränt harts, cashere woods (wtf?), vanilj och sandelträ
Jag förmodar att muskoten, hartsen och sandelträet är det som tar över mest och gör hela doften igenom. Men med sandelträet fick jag min förklaring varför jag tänker på Indiska hela tiden.
Jag kan tänka mig att bära den på en sån där romantisk natt med månljus, balsal, en blommig altan och levande orkester.
Eller kanske första daten?

Märke: Calvin Klein
Föpackning: provet består av en vanlig liten provflaska, den riktiga parfymflaskan är lökformad och rökigt bärnstensfärgad
Pris: Lägsta pris är 379:- på Glossme
Omdöme: Jag tänker mig den inte som en vardagsparfym, speciellt inte för mig, utan som en aftonparfym. Den luktar tung och skirt på samma gång, lite mystiskt. Jag gillar den. Betyget går ner eftersom jag inte ser mig själv använda den ofta.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Tjoflöjt!
Lämna gärna en kommentar (jag svarar alla kommentarer här på bloggen)

Detta skall recenseras

  • MaxFactor Masterpiece mascara
  • Maybelline Define-A-Lash mascara
  • Maybelline Define-A-Lash volume mascara
  • Clinique High Impact Mascara
  • Maybelline The Falsies Mascara
  • E.L.F Liquid Eyeliner
  • E.L.F. Cream Eyeliner
  • Smashbox Cream Eyeliner
  • + ungefär 11parfymer

Taggar

120-palett (4) Amuse (1) Barielle (2) BB Couture (1) blå (3) Calvin Klein (1) Cambria (2) china glaze (5) Depend (3) Discworld (1) dusch (1) Ebay (1) Egna läppstift (10) Eleven (5) EOTD (8) Essie (1) eye liner (1) Eyeko (4) Foundation (4) Frank (1) fötter (1) Gaga (1) Glee (1) GloMinerals (1) Graffiti (1) guide (2) HM (5) Hot Topic (1) hudvård (2) hårfärg (2) Hårtång (1) höst (1) inspiration (1) Isadora (25) Kicks (1) Kissywear (4) kollektioner (4) konad (1) L´oreal (1) Lancôme (3) Lovie (2) Lumene (5) Lush (1) läppglans (1) Läppstift (4) Lördagsgodis (2) MAC (14) Make Up Store (12) Mary Kay (1) Mascara (7) Max Factor (2) Maybelline (15) nagellack (27) nagelvård (1) Nail Mail (11) Nars (1) neon (1) nerd (1) Nfu-oh (1) Ninja Minerals (2) nivea (2) Nouba (1) Nubar (2) nyhet (4) NYX (7) Nörd (2) opi (1) orange (1) Orly (5) paket (2) Parfym (10) peruk (1) poolside (1) primer (1) rabatt (1) RBL (1) rea (1) Recensioner (25) Remover (1) Rimmel (2) Rocky Horror (2) rosa (1) Shu Uemura (1) sjuksköterska (2) Smashbox (5) Sminkningar (36) smycken (1) sommar (1) St.Blackstick (1) Stiftis (12) Stiftprinsessan (8) swap (1) söndagsläsning (4) The Body Shop (6) theBalm (3) Tävling (3) undersköterska (1) Urban Decay (8) Vevay (1) video (1) Viva la Diva (10) Vubba (2) vård (2) Webshoppa (5) Zoya (1)
Pinga Frisim bloglovin PRET-ty.se
Startblogg.se Mode & design bloggar Blogglista.se BloggRegistret.se Blogg listad på Bloggtoppen.se Bloggpunkten.se Shopping